Onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. På et tidspunkt mens jeg onanerede stak jeg en aflang plastik ting op i numsen. Så smed jeg den ud og tog den så ind og prøvede igen (gjorde den jo selvfølgelig ren først) men selv om gjorde den ren med sæbe og varm vand kan jeg så være blevet smittet med noget alligevel?

Svar:
Hej med dig
Det var godt du gjorde den ren, fordi man skal være lidt forsigtig med ting man stikker op i numsen eller andre steder. På den måde er vores krop ret følsom og i numsen ligger blodårene ret yderligt og man kan nemt komme til at lave en rift og på den måde få en infektion eller blive smittet med noget, hvis den ikke var ren.
Derfor er det også en rigtig god ide at bruge et kondom omkring ting man vil bruge til at onanere. på den måde beskytter du dig selv, både mod urenheder og smitsomme bakterier.
Da du gjorde den ren, så er chancerne ikke ret store for at der er sket noget, men hvis du bliver øm, eller begynder at mærke noget som er anderledes, får udslet eller knopper, så er det bedst at få det tjekket hos lægen.
Venlig hilsen
Erroll