Onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Når jeg onanerer får jeg efter lidt tid orgasme, og jeg stopper der, kan ikke holde det ud selvom det er dejligt. Men jeg ville bare spørge: Hvis man kan få orgasme, kan man så også sperme?

Svar:
Hej med dig
Jeg syntes det er et rigtig godt spørgsmål du stiller, for kan godt forstå du kan være i tvivl, hvis du ikke har spermet endnu men opnået, orgasme.
Det er helt normalt at drenge ikke kan onanere videre, når de har opnået orgasmen, fordi at kroppen derefter er i en tilstand der er alt for følsom, så det f.eks. kilder i hele kroppen.
Når man spermer vil det typisk være lige når man får den orgasme, men kroppen kan faktisk få orgasme langtid inden af den kan sperme. Så det er ikke unormalt, det du oplever med at du ikke spermer endnu.
Da du er 14 år nu, kan du dog forvente at din krop kan være klar når som helst til at kunne producere sperm. Så hvis du bliver ved som du gør nu, vil du pludselig opleve en dag hvor der kommer sperm ud.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw