Onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej jeg er en pige på 11 år, og jeg onanere men ved ikke om det er for tidligt? Jeg har prøvet at bruge min mors dildo, mens hun ikke var hjemme. Har virkelig brug for at vide om det er for tidligt!

Svar:
Hej pige, 11 år
Tak for dit gode spørgsmål.
Jeg synes det er rigtig svært at sige hvornår det er for tidligt at onanere. Det er meget forskelligt hvor hurtigt unge udvikler sig selv og deres sexlyst og for nogle vil det være fint at onanere som 11-årige, mens andre først går i gang meget senere. Det er helt individuelt. Jeg synes dog det er lidt tidligt at du bruger en dildo. Måske skal du overveje at nøjes med at bruge fingrene et stykke tid.
Og så synes jeg at du skal tænke over hvorfor du har skrevet herind. Det lader til at du måske selv synes det er lidt for tidligt for dig. Mærk efter med dig selv om du synes det er rart og dejligt eller om du i virkeligheden ikke er klar. Hvis du ikke er helt klar kan du jo bare tage en pause.
Jeg håber det var svar nok, ellers må du meget gerne skrive igen.
De bedste hilsener,
Henriette.