Onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Kære Sascha. jeg er en dreng som holder meget af at onanere :) Men hvis jeg gør det for tit kan jeg få hovedpine bare af at tænke på det. Har såvel også prøvet at blive øm på penis. Jeg gør det i en tidlig alder (eller begyndte i vært fald i en) men håber ikk det gør noget? Ville bare vide HVORFOR jeg fik* hovedpine dengang og nogle gange hertil. Har læst artiklen med det ikk er farlidt men derimod meget sundt og det blev jeg glad for :) håber du svarer tidligst muligt. Hilsen den anonyme dreng :o)

Svar:
Hej anonyme dreng
Der er slet i noget galt i at onanere, og som du selv har læst er det ikke farligt.
Det er helt almindeligt for nogle mennesker at få hovedpine før, under og efter onani, det kaldes orgasme- hovedpiner.
Man har en ide om, at det skyldes at blodtrykket forhøjes under seksuel berøring. Hovedpinen kan være mild i starten og helt voldsom ved orgasmen.
Der er intet farligt ved disse hovedpiner. Det kan være fordi du spænder uheldigt i musklerne, som så sætter sig som hovedpine.
Hvis dine hovedpiner bliver rigtig slemme, så synes jeg det vil være en god ide at tale med din egen læge.
Venlig Hilsen Sascha