Onani?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
hey, Cyberhus!
jeg sidder her og snakker med en af mine venner, og vi har en spørgsmål!
hvor tit onanere den gennemsnitlige mand? Vi har kigget lidt rundt på nettet, men desværre finder vi ikke noget der er særlig brugbart.
kan du/i finde noget? en undersøgelse eller noget?
Det er mest bare af ren nyskærighed. Kunne da være skovt at vide, hihi.
Hilsen de spørgende.

Svar:
Hej spørgende.
Jeg kan godt forstå, at I er nysgerrige på mænds onani og hvor ofte de gør det. De fleste mennesker er som regel nysgerrige på det andet køns seksualitet.
Det er svært at sige præcis, hvor ofte den gennemsnitlige mand onanerer. Det er meget individuelt og kan variere meget fra mand til mand. En undersøgelse fra sexlinien viser, at 68 % af mænd mellem 18 og 74 år onanerer flere gange om ugen, og 80 % af drenge på 18 år onanerer jævnligt. Nogle mænd onanerer op til flere gange om dagen og ved andre mænd kan der gå lidt længere tid. Der er en del der mener, at mænd onanerer lidt oftere end piger, men det er svært at konkludere noget endeligt på det. Men det er i hvert fald meget normalt, at mænd onanerer ofte. Hvis I har lyst til at vide mere om mænds seksualitet og sex generelt, så kan jeg anbefale jer, at kigge lidt mere på sexliniens hjemmeside, som I kan finde her. I er også velkomne til at skrive ind i brevkassen igen, hvis I har flere spørgsmål.
Jeg håber, at I kunne bruge mit svar.
De bedste hilsner Pernille