onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej Brevkasse jeg har ikke onaneret i ca 6-8 dage, også får jeg lyst og gør det men pludselig er min streng rød, og det gør ondt, jeg har ikke rykket for hårdt det ved jeg hvorfor sker det når jeg ikke rørt min "mand" i lang tid og jeg havde det også svært ved at få forhuden ned over min "mand" kan i give mig et svar?
ps: hvis jeg ikke skulle have skrevet tak så tak på forhånd

Svar:
Hej med dig
Det er rigtig godt at du skriver, når du synes der er noget der ikke føles helt som det skal være med din penis. Jeg tænker ikke at det er fordi du har holdt pause at din penis er blevet rød og gør ondt. Nogle gange i din alder, så sker der rigtig meget med penis, den vokser og bliver ofte berørt i forbindelse med onanering og det gør at den kan blive lidt rød. Det kan også være at sommervarmen har betydning for at din penis ser og føles anderledes end den plejer.
Men hvis det ikke er gået væk af sig selv i løbet af den næste uge, så synes jeg at du skal gå til din læge. Du kan se din læges telefonnummer på dit gule sygesikringsbevis. Det kan godt være at du skal have din mor eller far til at ringe og det kan føles ret pinligt. Men husk på at de selv har været på din alder og derfor godt kender til de problemer man kan have. Lægen har også snakket med mange drenge omkring det her med penis, så det er heller ikke noget de synes er underligt. Det er bare ders arbejde.
Jeg håber at det snart føles normalt igen, så du ikke skal bekymre dig mere om det.
Venlig hilsen Marianne