Onani

brevkassespørgsmål

Onani

brevkassespørgsmål af
Sara
17 år
Oprettet 7 år 1 måned siden

Hej

Når jeg onanerer så kommer der et tidspunkt, hvor jeg ikke kan lade være med at lave lyde. Ikke sådan højt, men min vejrtrækning bliver ændret og jeg siger "ah" og sådan. Jeg synes det er MEGA flovt!!! Er det normalt at sige lyde under sex? Gør alle det? Det der sekret man får på fingere, er det noget man skal vaske meget grundigt af sine fingre eller er det nok, bare at vaske hænderne normalt? Nogle gange, så onanerer jeg før jeg skal sove og så står jeg ikke op og vasker hænder, gør det noget?

Nogle gange oplever jeg, at jeg har vildt meget lyst, men slet ikke kan blive våd. Det er ret så åndsvagt, for jeg vil gerne onanere, men jeg bliver slet ikke våd. Hvorfor sker det?

Jeg er så mange for, at min mor skal komme ind, for at sige et eller andet. Ved mødre godt at piger onanerer? Jeg er bange for, at hun vil synes det er forkert eller sige, at jeg skal holde op. Drenge må jo godt, det siger alle forældre.

Svar:

Hej med dig

Godt du skriver når du er i tvivl omkring de her ting.

Lad mig tage dine spørgsmål fra en ende af.

1. Er det normalt at lave lyde?
Ja, det er fuldstændig almindeligt. Man kan ikke sige at det er noget alle gør, men rigtig mange stønner og trækker vejret meget tungt når de onanerer eller har sex. Nogen gør det endda meget højt, så det du oplever er meget almindeligt.

2. Skal man være meget grundig med at vaske fingre?
Det er helt fint at vaske fingre, som du ville gøre efter at have været på toilettet. Hvis du falder i søvn efter onani, og du først vasker fingre om morgenen er det helt i orden...der er ikke noget skadeligt eller farligt i sekretet.

3. Hvordan kan det være du ikke kan blive våd, selv om du er liderlig?
Som jeg forstår dig kan du godt blive våd, når du er liderlig og onanerer. Det er kun ind imellem du oplever problemet. Derfor tænker jeg ikke at det måske kunne hænge sammen med dit sidste spørgsmål, som handler om at du er bange for at din mor opdager dig. For selv om man er liderlig, kan det sagtens være svært at blive våd, hvis du ligger og tænker over om din mor pludselig skulle komme ind af døren. Ud over berøring, handler onani også rigtig meget om at fokusere sine tanker på nydelsen. Og hvis frygten for at din mor pludselig kommer ind på dit værelse fylder i dine tanker, mens du onanerer kan det sagtens være derfor du har svært ved at blive våd.

4. Ved mødre godt at piger onanerer?
Det tror jeg godt de fleste mødre ved. Onani er en helt naturlig og sund del af din udvikling. Det er en god måde at lære sig selv, sin krop og sine lyster bedre at kende. Husk at onani ikke kun er noget unge piger og drenge gør. Voksne onanerer også, og jeg tænker at der er en god chance for at din mor selv onanerer ind imellem. Lige meget om man er sammen med en partner eller er single, som voksen er det helt almindeligt at onanere. Så ja...jeg er ret sikker på at din mor godt ved at du onanerer.

Det her med at drenge godt må og piger ikke må, passer ganske enkelt ikke. Onani er sundt for piger og drenge, og alle må. Jeg kan også garantere dig at drenge er lige så bekymret for at blive opdaget, og nervøse for om det er okay at de onanerer. Det modtager vi masser af spørgsmål om.
Og det vil jeg gerne slå fast en sidste gang. Det er fuldstændig almindeligt, normalt og absolut OKAY.

Bedste hilsner
Niels-Christian