Onani
brevkassespørgsmål af
Fred
15 år
Jeg er halvomskåret, lige så i ved det. Jeg har prøvet at onanere i næsten 3 år nu, men der var kun to gange hvor jeg kunne føle det var dejligt.. Jeg aner ikke hvorfor jeg ikke kan føle noget når jeg gør det. Gør jeg det forkert? syntes bare det er ret mærkeligt. Jeg får boner og sådan normal når jeg piller dernede, men ingen dejlig føels. Jeg prøver næsten hver aften når jeg går i seng, og det har jeg gjort i tre år nu.
Jeg vågner nogle gange med hvor jeg lige hiver i den og så kommer der sæd ud, fordi jeg har haft en våd drøm eller noget, men der kunne jeg osse mærke en lille smugle da det kom ud.
Og er 12 cm en ok størrelse?

Svar:
Hej med dig
Lad mig starte med at svare på det sidste spørgsmål du stiller. Ja, 12 cm er en helt normal størrelse. Det er præcis som det skal være.
I forhold til det med onanien, tænker jeg at det at du er omskåret godt kan have betydning for hvad du mærker når du onanerer. Som omskåret er det meget almindeligt at følsomheden i pikken nedsættes. Det kan betyde at du skal udforske nogle andre måder at onanere på.
Først tænker jeg, du måske kunne have glæde af at bruge noget glidecreme til at smørre med når du onanerer. Det gør at det hele ligesom glider lidt bedre. Du kan købe det på apoteket, og ellers kan sæbe uden parfume også bruges.
Ud over det kan du overveje at prøve også at stimulere andre områder end lige pikken når du onanerer. Prøv eksempelvis at kilde dig selv op af maven eller kilde dine testikler samtidig med at du onanerer.
Sidst men ikke mindst tror jeg også du skal overveje om du er begyndt at lægge et pres på dig selv. Hvis du virkelig brænder for at det bare skal lykkes...så kan du være næste n sikker på at det ikke vil lykkes.
Måske skal du derfor prøve at sætte forventningen til hvad du vil have ud af at onanere lidt ned. Start med at nusse, og kilde. Lad være med at tænke at det skal blive til noget bestemt, men bare nyd hvordan det føles. Måske kan du så med små skridt få det til at udvikle sig og vokse derfra.
Mange hilsner
Niels-Christian