Onanering
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej.
Jeg hedder Mathias og er 15 år gammel. Det med, at man skulle trække forhuden tilbage har jeg først for omkring 2 år siden blevet bekendt med. I starten var det ubehageligt og besværligt at få den tilbage, men nu glider den rimlig fint. Mit problem er bare så når jeg så skal omanere, for min glans (penishoved) er simpelthen så følsomt at det næsten er umuligt for mig at onanere. Dem er simpelthen så følsomt! Men så tæbler jeg det måske har noget med, at jeg er kommet forholdsvis sent i gang med at onanere uden forhuden er trukket tilbage.
Skal jeg bare give det tid?
Skal jeg onanere alligvel og bare bide tænderne sammen, for at liges blive vaned til det?
Vemligst Hilsen Mathias

Svar:
Hej M
Allerførst vil jeg sige, at du ikke skal være bekymret - det er fuldstændig normalt at opleve udfordringer i forbindelse med onani, og du er bestemt heller ikke den eneste, som har oplevet smerter i forbindelse med det. Du sidder med en masse spørgsmål, og det kan jeg sagtens forstå, når det er et område, man ikke kender så godt.
Ind imellem skal man lige give tingene lidt tid, før det går fremad - det at onanere er, som alt muligt andet, noget man skal lære. Jeg vil dog understrege, at det helst ikke skal gøre meget ondt imens, og du skal ikke nødvendigvis bare 'bide tænderne sammen' - onani skulle gerne være rart for dig. Derfor vil jeg opfordre dig til at tage et smut forbi din læge, for at få et tjek. Han/hun vil også kunne svare på alle de spørgsmål, du eventuelt skulle sidde med! Det er helt forståeligt, hvis du synes, det er grænseoverskridende eller pinligt at skulle snakke med lægen om det her, som jo er rimelig privat. Men det vil helt sikkert ikke være første gang, han/hun oplever sådan en situation - de snakker med mange forskellige patienter om alt muligt hver eneste dag! Hvis du alligevel ikke synes, det er så fedt at skulle derhen, kan du skrive et spørgsmål til lægebrevkassen her på Cyberhus, hvor du kan være helt anonym. Der er også flere og flere læger, som man kan skrive en mail til, så det kunne du eventuelt også undersøge, om du kan hos din læge.
Rigtig meget held og lykke med det hele!
Mai