Onanere og Sex

brevkassespørgsmål

Onanere og Sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej jeg hedder Mathias. Jeg vil gerne vide om hvordan det føles at få sex. Jeg mener stikke en pik i en fisse. Jeg ved det lyder barskt men hvordan. Jeg har prøvet at onanere. Det kilder sådan i kroppen. Men jeg er nu lidt usikker på grund af. En dag onanerede jeg ved computeren i 15 min. Der kom ikke en eneste dråbe sæd ud. Er det normalt???? Det kilede rigtig meget i kroppen???

Svar:

mette på

Hej Mathias.

Jeg kan godt forstå du er nysgerrig for at høre hvordan det føles at have sex. Det er spændende, nyt og når man mærker hormonerne og lysten er det godt at spørge.

Når en dreng og en pige har sex første gang (hvor drengen som du selv skriver, stikker pikken i fissen) er det vigtigt at begge har tillid og respekt, så begge kan slappe af og nyde. Den første gang drengen stikker pikken ind, kan det godt gøre ondt på pigen. Hvis han er forsigtig og der er godt med lystsafter (det produceres i pigens skede)(der kan også bruge en spytklat som får det til at glide). Måske må der prøves til flere gange. Jo mere lyst begge har og hun kan slappe af des mindre gør det ondt. Drengen kan få ondt i pikhovedets streng der sidder på bagsiden af pikke når den hænger. Efter nogle forsøg vil det blive muligt at ligge helt tæt, hvor samlejet er begyndt. Herfra bevæger begge sig og sikrer at det føles dejligt. Det kan summe, kildre, prikke, varme og gyse i kroppen, hjertet slår, vejrtrækningen bliver ofte dybere og hurtigere.

Når du skriver "at du ved det lyder barsk" ved jeg ikke helt om du referere til om det ser barsk ud på pornofilm - hvis det er det du mener, så er jeg helt enig. Du skal vide at pornofilm ikke har noget som helst med elskov at gøre. I pornofilmen får de penge for det de laver og det har intet med virkeligheden at gøre. Det er bl.a lavet for at lire folk op og sætte fantasien i gang.

Med hensyn til om der kommer sperm ud, når du onanerer, er lidt svært for mig at svare på om der er noget galt. Når du er 13 så vil jeg regne med at du snart vil opleve at der kommer sperm ud. Det kræver at du både kan spænde og slappe af på en´for at det kommer ud. Prøv at lægge mærke til om du har "våde" underbukser om morgnen (det er sperm) og bliv ved med at "øve" dig, da det er en god måde at lære sig selv at kende.

Jeg håber at det er svar på dine spørgsmål, ellers er du meget velkommen til at skrive igen.

Mange og bedste hilsner Mette.