onanere??
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hejsa. Jeg er en pige som aldrig før har onaneret men jeg ville gerne prøve det. Gør det ondt?? Og hvad er det der sker? hvordan gør man?? hilsen mig!

Svar:
Hej med dig.
Først vil jeg gerne sige at det er helt naturligt at onanere og det er en god måde at lære sin krop bedre at kende på. Det er ikke noget der gør ondt, men noget der en giver en dejlig følelse i kroppen.
Hvordan gør man?
Hvis du aldrig har onaneret før, så synes jeg du skal starte ud med bare at røre dine bryster, inderlår og andre følsomme steder. Det er der også mange piger der gør, når de onanerer. Ellers onanere de fleste piger med hånden. Lige mellem urinrøret og det sted hvor skamlæberne mødes sidder klitoris og det er den der er vigtig her. Klitoris er en lille knop som er ca. på størrelse med en ært. Den er dækket af en lille hudfold og det er vigtigt, fordi klitoris er vanvittigt følsom. Når piger onanerer, er det almindeligt at de med et par fingre gnubber på klitoris. Nogle gnubber op og ned, andre fra side til side og andre igen i cirkler. Der findes mange måder at gøre det på, og det handler bare om at finde ud af hvad man selv kan lide.
Man kan også onanerer på andre måder. Nogle gør det med brusehovedet når de er i bad, nogle gnubber sig mod en pude, armlænet på en stol, et cykelsæde eller noget helt, helt andet. Det er fint, så længe det føles rart og ikke er farligt.
Der ligger en artikel herinde på Cyberhus der hedder Onani for piger. Her kan læse endnu mere om hvordan onani fungerer hos piger.
Hvordan føles det?
Når man onanerer bliver kroppen fyldt med en masse dejlige følelser. Mange piger får en orgasme og det kan føles på forskellige måder fra pige til pige. Nogen oplever at kroppen begynder at ryste og det kan kildrer i hele kroppen. Efter en orgasme kan man føle sig helt glad og lettet indeni.
Men prøv dig stille og rolig frem og find ud af hvad du synes der føles dejligt, så skal du nok finde en måde du synes du er bedst at onanerer på for dig.
De bedste hilsner Sine