okay nej jeg vil ik når jeg sover
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
ja nogen af mine pige venner spørger mig nogen gange om jeg vil røre ved darers bryster siger nej men de kan finde på af komme hjem til mig når jeg sover i weekenden  bor hos min far så åbner han og så spørg de om jeg kommer ud plejer af sove  læge i weekenden hvor de kommer nej han sover nu i kan vente på han vågner så når jeg sover tar de mine hænder  end under darers trøje de kan da lige spørger frøste har ik en kæreste men alligevel  har prøvet af vågne en gang jeg tænkte fuck man hva sker der  de har gjort det  det mage gange  når jeg vågner så er de der men nogen gange følgedes det makeligt når man sover imens nogen gange er de 5 piger eller 4 eller 3 piger  hvad skal jeg gøre hved det det føles forkert  når de bare tar mine hænder og bare kører mine  hænder rånt på darers bryster hva skal jeg gøre  det kan ik blive hved sådan hilsen Simon 11 år

Svar:
Hej Simon.
Jeg kan godt forstå, du synes, det føles mærkeligt, når pigerne putter din hånd ind under deres trøjer, mens du sover. Jeg kan også godt forstå, du er lidt i tvivl om, hvad du kan gøre ved det, for det lyder som en lidt usædvanlig situation.
Jeg synes, du skal tage en snak med din far om, at du ikke vil have, at han lukker dem ind, mens du sover. Det er helt naturligt, at du ikke bryder dig om, at der kommer besøg, mens du sover, for det er et meget privat tidspunkt og ikke noget, der er nogen, der bør forstyrre på nogen måde. Jeg tror godt, din far vil kunne forstå, at han skal stoppe med at lukke dem ind, når du sover. Hvis du har mod på det, kan du også tage en snak med din far om, hvad pigerne gør, for det er faktisk ikke okay, at de rører ved dig, uden at du har givet dem lov. Det kan være, problemet løser sig selv ved, at din far ikke længere lukker dem ind. Hvis det alligevel fortsætter, synes jeg, du skal fortælle det til enten en lærer eller en anden voksen, som kan tage en snak med pigerne og få dem til at stoppe. Det er ikke i orden, at de overskrider dine grænser på den måde, som de gør.
Jeg tænker også på, om du mon har sagt til pigerne, at de skal lade være. Det kan være, pigerne tror, du synes, det er en sjov leg, de har inddraget dig i, og derfor er det vigtigt at få sagt fra. Fortæl dem og vis dem, at det ikke er rart. Jeg tror ikke, de vil synes, det er nær så sjovt, når du viser og fortæller dem, at du ikke kan lide det.
Ved du måske, om de også gør det ved andre drenge? Hvis de også gør det ved nogen af dine venner, kan du måske tage en snak med dem om, hvordan de oplever det. Det kan være, de har sagt fra eller på anden vis har en idé til, hvordan du får dem til at stoppe.
Jeg håber, du kan bruge mit svar, så du igen kan sove længe i weekenden uden at blive forstyrret af pigerne.
Kh. Matilde