Ogasme.
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Jeg er en pige på femten og her forleden dag snakkede nogen piger om onanere. og jeg spurgte hvad det var. Men de vile ik si det. Så jeg vil spørger dig hvad det er hvordan gør man. hvad er ogasme. hvodan gør drenge o.s.v... de bedste hilser grethe

Svar:
Hej Grethe.
• Onani er når du er alene og tilfredsstiller dig selv seksuelt, ved at stimulere dig selv. Det er noget helt naturligt og normalt, som langt de fleste mennesker gør eller har gjort. Onani er en god måde du kan bruge til, at lære din krop bedre at kende på. Hvis du har prøvet det med sig selv først, kan det f.eks. blive lettere for dig senere i dit liv, at fortælle din partner, hvor og hvordan det føles bedst at blive rørt.
Du kan læse mere om onani og hvordan du gør, i en artikkel fra Lystværelset, der hedder "Onani for piger". Du kan læse artiklen ved at klikke her.
• Orgasme er en følelse og en kropslig reaktion, som nogle mennesker får, når de onanerer og/eller har sex med andre. Nogle kander det " at komme".
Orgasmer er meget forskellige og det er meget individuelt hvordan en orgasme føles og opleves. Det er også meget forskelligt hvor længe den varer.
Du kan læse mere om orgasmer ved at klikke her.
Jeg håber du kan bruge mit svar :)
Vinterhilsner Mie