Og det sket' så bare æ' det der :)
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyberhus Den 6. Maj holdte jeg min konfirmation det var en herlig dag lige til jeg skulle holde min tale. Da jeg skulle holde min tale og jeg rejste mig op gik snoningerne op og min kjole faldt ned. Det skete imens mine to fætre og min kusines mega lækre kærste kiggede aller mest på mig. Alle de andre gæster var ikke helt klar men det var de det svære. Og da min kjole ingen stropper havde faldt den helt ned. Og self. Flækkede de af girn og de nåde at tage billeder. Jeg løb ud på toilettet men glemte at låse døren og de kom ud til mig igen inden jeg havde fået kjolen op. Og siden den dag har de alle tre skrevet til mig uafbrudt. Mit spørgsmål er så. 1. Hvor spørger de hele tiden om jeg vil have sex? 2. En af dem prøvede at lokke mig med ud på et toilet den dag fordi han ville have sex hvorfor? 3. Både dem og mig ved godt at det er ulovligt at have sex med sin fætter/kusine og når man er under 15 år hvorfor vil de så? 4. Har ikke noget imod de tager mig på røven, patterne og rør ved min fisse men hvorfor gør de det? 5. De truer med at ligge bilederne på facebook hvis jeg ikke vil have en 4 kant og give blowjobs og vise alt det der igen hvorfor gør de det? 6. Jeg er blevet bange for dem og syntes ikke det kan være rigtigt har nemmelig altid haft et godt for hold til dem indtil nu. Vil helst ikke melde dem eller sige det til deres eller mine forældre. Hvad kan jeg gøre? Pleas hjælp mig hurtigt!!!!, Hilsen Havenissen heheh

Svar:
Hej Havenissen
Øv, hvor en træls oplevelse med din kjole til konfirmationen. Det må ikke have været sjovt at stå der og se de andre grine på den måde over dit uheld. Det er en af den slags oplevelser man bare helst vil have smidt i glemmebogen og komme videre fra, og det kan jeg godt se ikke er ret let når dine fætre og din kusines kæreste gør som de gør.
Først og fremmest vil jeg sige at deres opførsel på ingen måder er i orden. Det er helt urimeligt at de presser og truer dig på den måde...og det er også ulovligt. Jeg synes ikke du skal finde dig i at de gør som de gør, og jeg synes helt sikkert du skal få noget hjælp til at stoppe dem.
Dine spørgsmål:
1. Måske spørger de bare for sjov. Fordi de synes det er sjovt at se hvordan du reagerer. Det kan også være de spørger fordi de håber du vil sige ja. Lige meget hvorfor de spørger er det ikke okay at de bliver ved når du ikke bryder dig om det.
2. Måske blev han tændt af at se dig uden tøj på og prøvede derfor at have sex med dig. Jeg synes det var rigtig godt at du holdt fast og sagde fra. Selvfølgelig skal du ikke gøre noget du ikke har lyst til.
3. Det lyder til at de er ligeglade med hvad loven siger og at det er derfor de prøver at presse dig til sex alligevel. Men godt at du holder fast. Når det handler om din krop og sex skal du kun gøre præcis det du selv vil.
4. Jeg tror de tager dig på røven, patterne og fissen fordi de synes det er rigtig frækt. Det tror jeg de fleste drenge i deres alder ville gøre. Men jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvordan du har det med det. Du siger at det er okay med dig at de gør det. Betyder det at du godt kan lide det eller? Igen vil jeg sige at det er dig der bestemmer over din krop og hvem og hvordan nogen skal røre ved den. Jeg synes helt klart at de overskrider grænsen for hvad der er okay når de rører dig sådan...hvad synes du?
Jeg tænker at det med at du lader dem røre ved dig også godt kan hænge sammen med deres lyst til mere. Måske tænker de at du da sikkert har lyst til at give blowjob eller være med i en firkant når nu du gerne vil røres ved.
Hvis du faktisk ikke har lyst til at de rører dig, skal du sige fra. Der har ikke krav eller ret til at rører dig som de har lyst til.
Hvis du har lyst til at de rører dig, og ikke har lyst til mere burde det sådan set være helt okay. Men på den anden side kan det bare være rigtig rigtig svært at styre og finde ud af hvor grænsen går før man er blevet ældre. Dine fætre og din kusines kæreste har i hvert fald svært ved det og så synes jeg det vil være bedst hvis siger nej til at de rører dig overhovedet.
5. Når de truer med at lægge billederne på facebook gør de noget der er ulovligt. Det må de ganske enkelt ikke ifølge loven. Hold fast og sig fra. Til gengæld synes jeg du skal sige at de truer dig til dine forældre, og til deres forældre. Så er jeg ret sikker på de ret hurtigt stopper. Har du sms´er, mails eller chatsamtaler hvor de siger de her ting og truer dig? Så gem dem og vis det til dine forældre så de kan hjælpe dig.
6. Jeg kan godt forstå du ikke bryder dig om dem længere og er blevet bange for dem for de behandler dig virkelig modbydeligt. At du er blevet bange for dem er helt naturligt når de udsætter dig for sådan et pres som de gør.
Jeg ved godt du siger at du helst ikke vil tale med dine eler deres forældre, men jeg kan ikke se andre muligheder. Det de gør er simpelthen så urimeligt at det skal stoppes nu. Og det tror jeg kan blive rigtig svært for dig at gøre alene. Jeg er tilgengæld ret sikker på at det kan stoppe meget hurtigt hvis du får hjælp af dine forældre. Så selvom det måske er noget af det sidste du har lyst til er det samtidig det bedste du kan gøre. Se at få det sagt så du kan få stoppet de fjolser og få en almindelig og glad hverdag igen hvor du ikke skal være bange for hvad de kan finde på.
DeBedsteHilsner
Niels-Christian