nymphoman
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg er nymphoman. Jeg synes selv det er et lille problem (til fester osv når man er sammen med en pige) og det og så at det er uudholdeligt at kun at kunne onanere i op til en måned inden man får noget! Derfor vil jeg gerne vide om man kan få noget hjælp til at komme på "afvænning" som 15 i nærheden af Skjern? :-)

Svar:
Hej med dig
Tak for dit brev til brevkassen.
Først har jeg lyst til at skrive at det er meget normalt at man har en stor sexlyst når man er en 15-årig dreng.
Men nu når du skriver at det er et problem for dig, vil jeg foreslå dig to ting.
1. Når man onanerer meget (eller har meget sex) danner man mere testosteron, og dette hormon er med til at gøre en liderlig. Altså hvis du onanerer meget, vil du også komme i en rytme, hvor du bliver mere liderlig. Hvis din liderlighed er et problem for dig, vil jeg altså foreslå dig at prøve at onanere mindre i en periode. Efter noget tid vil din liderlighed også blive mindre.
Hvis du gerne vil i noget behandling for det, synes jeg du skal kontakte din læge og fortælle om dit problem. Han/ hun vil kunne fortælle hvilke muligheder du har for at få hjælp i dit område og henvise dig dertil.
Håber du kan bruge mit svar.
De bedste hilsner fra Heidi