Numseleg
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej dreng på 13 er helt vild med at putte
ting i numse for to år sine fant jeg min mor
dildo og nu bruger jeg den til anal er det normalt

Svar:
Hej med dig!
Det er faktisk helt normalt at eksperimentere med den slags når man er i din alder og blive interesseret i kroppen og det seksuelle. Det er faktisk sundt at lære sin krop at kende og udforske hvad man godt kan lide. Jeg kan godt forstå du kan tænke, at det måske er mærkeligt, men som sagt er det helt normalt. Der er mange mennesker, der godt kan lide at putte ting i numsen eller bare røre ved den. Der er ikke noget farligt i at prøve at røre ved sig selv eller putte ting op i numsen, så længe man holder styr på, at de ting man putter op er rene og er beregnet til at komme op i kroppen, som fx. en dildo, der er specielt lavet til det.
Du skriver ikke hvorfor du godt kan lide at putte ting op i numsen, men det er faktisk ikke så mærkeligt hvis du synes det er dejligt. Både kvinder og mænd er nemlig ret sensitive i og omkring numsen, dvs. man er ekstra følsom overfor berøring og derfor kan det føles dejligt at blive berørt lige præcis der. Det er faktisk den samme nerve, der sender føletråde til både numsehullet og kønsorganerne. Særligt for mænd kan det også være dejligt fordi du, tæt op ad endetarmen, har det, der hedder en prostata. Det er en kirtel, som svulmer op og bliver følsom hvis du bliver seksuelt ophidset. Jeg ved ikke om du oplever at blive det når du putter ting i numsen, men det er helt naturligt hvis du gør. Fordi den sidder, der hvor den gør, så kan prostataen kun stimuleres gennem endetarmen, og derfor er der faktisk mange mænd, der godt kan lide at blive stimuleret analt.
I forhold til, at du bruger din mors dildo, så kan man selvfølgelig sige at det nok ville være bedst hvis du fik din egen. Den slags ting kan være bedst at have privat. Det kan være svært at snakke med sine forældre om den slags, men husk på, at de også har været unge og godt kan forstå, at du synes det er spændende. Hvem ved måske får I en rigtig god snak om det?
Hvis du er interesseret i at vide mere om det eller bare generelt er interesseret i at læse mere om forskellige emner, der minder om, så er sexlinjen.dk et rigtig godt sted at starte.
Jeg håber det var svar på dit spørgsmål!
Med venlig hilsen Astrid