Noget hvidt stads under forhuden?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej cyberhus.
Når jeg trækker mit forhud langt nok tilabge, så kommer der sådan noget hvidt stads til syne. Det ligner lidt mugost. Jeg har overvejet om det kunne være indtørret sæd, da jeg typisk får det i perioder hvor jeg onanerer meget. Hvad er det for noget? Er det normalt? Hvornår/hvordan går det væk?
Hilsen lidt nervøs dreng :)

Svar:
Hej Anonym
Som du beskriver det lyder det som om der er tale om det der hedder Smegma. Mange kalder det også nakkeost, fordi det ofte sidder i "nakken" af penis. Nakkeost er en smaling af døde hudceller og fedt. Rester af urin og sæd kan også være med til at give mere nakkeost.
Det er fuldstændig naturligt og ufarligt, og den bedste måde at holde den nede på er ved at vaske sig med lunken vand hver dag. Træk forhuden helt tilbage og lige skyld sjoveren med lunkent vand. Lad være med at bruge sæbe, da det kan irritere huden, og så være med til at der bliver dannet mere nakkeost.
Du kan læse mere om nakkeost her
Bedste hilsner
Niels-Christian