Nogen spørgsmål..
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej.. er lidt bange for om jeg ikke kan få sæd da jeg ikke har fået det inu og tror da det er normalt i forhold til alder og min ''penis/pik'' størrelse.. Og er det os normalt at det ''svier' lidt når man rør ved pik hovedet?. Og hvorfor er min pik op af når den er stiv?. Hilsen Anonymous..

Svar:
Hej anonymous.
Du skal bestemt ikke være bange for at du ikke kan få sæd, for det kan du. Sæden kommer ud af din pik, når du får udløsning - du får udløsning, når du onanerer. Det kan være du ikke helt har fået en udløsning endnu. Du er 13 år, så der kan sagtens gå lidt tid inden det sker.
Det skal helst ikke gøre ondt eller svie, når du rører ved dit pikhovede. men pikhovedet er et meget følsomt sted, så hvis du har onaneret meget eller pillet meget ved det, for eksempelt med tørre hænder, så kan dit pikhovede godt blive ømt. Prøv om du kan give din pik en lille pause også se om det holder op. Hvis det fortsætter med at svie, så er det en god ide at komme til lægen og blive tjekket om der er noget betændelse. Hvis du har været seksuelt aktiv med en anden, så kan du blive smittet med en sexsygdom, det kan svie på pikhovedet - og så skal man have en eller anden form for behandling, før at det går væk.
Grunden til at din pik stritter op ad, når den er stiv, er fordi at når du bliver tændt, tænker eller ser noget frækt, så strømmer der en masser blod ned til din pik. Din pik består af tre slags svulme-legemer og de bliver helt hårde, når der kommer blod til. Derfor rejser din pik sig op. Når en pik bliver stiv, så kan den stritte lige ud, til den ene side eller ligge helt op ad maven - det er helt normalt.
Håber det gav dig lidt svar på dine spørgsmål.
Nytårshilsner fra Bibi