No, i got no idea?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hey Cyberhus! Jeg to spørgsmål Første spørgsmål: Jeg har en kæreste, og han er et halvt år ældre end mig! Det er ikke det der er problemet! Men han spørg tit om han må komme hjem til mig, og om vi kan sove sammen osv. Jeg vil ogsp rigtig gerne..Men min mor og far siger at jeg ikke må?. Er det fordi de ikke stoler på mig, eller det de bange for at jeg bliver voldtaget af ham eller sådan noget? Det er jo totalt mærkeligt! Spørgsmål to. Min veninde ( Har ikke været veninder med hende i så lang tid, kun 1 måned!) hun har været bedste venner med min kæreste! Og da vi ikke var kæreste, var de en dag sammen hjemme hos ham! Og min veninder siger at han næsten tvang hende til at han måtte give hende finger. Da hun fortalte det blev jeg simpelthen så sur, og snakkede med ham! Hun siger at det passer, men min kæreste og hans venner, som også var der, siger at det ikke passer. Hvem skal jeg tro på? Er virkelig forvirret. For man plejer jo at sige at sige at man aldrig skal miste en ven frem for en kæreste. Men....Jeg ved ikke helt om det gælder her! HJÆLP!:-I P.s, vi er tretten... - Hilsen Ida!

Svar:
Hej med dig Ida
Jeg kan godt forstå i har lyst til, at sove sammen nu når i er kærester, for det er rigtig spændene og lave sådan nogle nye ting sammen. Det er også helt forstående, at du syntes det er mærkeligt, dine forældre ikke vil have i gør det.
Men jeg tror ikke det er fordi dine forældre ikke stoler på dig, eller tror han voldtager dig. Men fordi teenagere kan have svært ved, at holde fingrene fra hinanden og tit for lyst til, at afprøve ting på hinanden. Så det jeg tror de er bange for er, at det ender med, at du bliver gravid i en for ung alder.
Men måske det kunne hjælpe, hvis du tager en snak med din far og mor. Hvor du spørger dem om hvorfor de er bange for, at i sover sammen og forklarer dem de ikke behøver være bekymret over det. Det kan jo også være du kan få lavet en aftale om, hvornår og hvordan det kan være muligt for, at i sover sammen.
Det er helt forstående du er forvirret og ikke ved hvem du skal tro på, for det er påstand mod påstand. Så jeg syntes du skal mærke efter din mavefornemmelse og finde ud af, om du stoler på din kæreste.
Inden du beslutter dig er det måske også vigtigt for dig at finde ud af hvad det vil betyde for dit venskab med din veninde, hvis du vælger at blive med din kæreste. Vil det betyde at du mister hende? Er du parat til, at ofre hende frem for din kæreste?
En sidste ting jeg vil fortælle dig. Hvis du vælger, at blive sammen med din kæreste så er det vigtigt at du lytter til dig selv og kun gør ting du selv vil. Hvis din kæreste engang prøver på, at gøre ting ved dig du syntes virker forkert eller ikke føler dig klar til. Så er det i orden og sige nej til ham og hvis han ikke respektere det, så har han ikke fortjent, at have dig som kæreste længere.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw