nervos
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej.
Jeg er en dreng på 13 år og har o i ca. halvt år.
når jeg o på det højeste gjorde jeg det ca. 2 - 3 gange om ugen. efter ca efter ca. 4 månder skulle jeg på feris i 4 uger og o ikke så meget ca. 4 gange..... da jeg kom hjem begyndte jeg igen og så begyndte jeg at få en meget hurtig udløsning max ca. 30 sec før jeg fir en udløsning. Hvad er der sket er nervøs..... ;'(

Svar:
Hej med dig.
Det er fint, du skriver herind, når der er noget, du er nervøs for. Onani er en dejlig og en god ting, men jeg kan godt forstå, du bliver lidt bekymret, når noget ved din onani ændrer sig.
Dit "udløsningsmønster" tilpasser sig efter, hvor tit du onanerer. Onanerer du meget i en sammenhængende periode, vil du opleve, at der skal en del til, før du får udløsning, fordi din krop har vænnet sig til berøringerne og til at få udløsning. Stopper du derimod med at onanere meget i noget tid, vil du efterfølgende opleve, at du hurtigt får udløsning, fordi din krop har haft en pause fra det og mere eller mindre længes efter at komme igang igen. Det kan tage lidt tid, før der igen går noget tid, før du får udløsning, da din krop skal vænne sig til, at du er begyndt at onanere meget igen. Jeg tror ikke, du skal være nervøs for, at du fremover altid vil komme meget hurtigt, da det lyder som om, det er pga. feriepausen, at du oplever det lige nu. Derfor vil jeg råde dig til at give din krop tid til at finde tilbage til sit gamle mønster og ikke bekymre dig om varigheden af din onani. Hvis du gerne vil onanere i længere tid, inden du kommer, kan du prøve at gøre det langsommere, når du kan mærke, at du er tæt på at få udløsning. På den måde vil du måske kunne forhindre udløsningen i at komme efter 30 sekunder. Du kan prøve dig frem og se, hvad der fungerer for dig. I hvert fald tror jeg, du kan være sikker på, at der ikke er noget at være bange for.
Hvis du har lyst til at læse mere om onani, kan du prøve at kigge her. Det kan være, du kan finde svar på de spørgsmål, du ellers måtte have.
Kh. Matilde