Nøgen med venner
brevkassespørgsmål af
Martin
17 år
Hej
jeg er en dreng på 17 og vi er nogle drenge som snakker emmet om sex og porn og pikke. Nogle siger de har en stor pik og haft masser af sex, og nogle,som  kmg er mere stille. Men jeg synes samtalerne er meget spændende, og nogle gamge får jeg hård pik mens vi sidder og snakker, også nogle gange i omklædnings rummet, når jeg kigger på de andre og deres slappe pik. Men jeg ser 'alm, porn og ikke noget med mænd der knalder.
ville det være underligt at spørge mere til de andres historie? Måske spørge om jeg må se deres pik som hård? Er det forkert? Er jeg så bøsse? Hvordan ville jeg gøre det, når jeg er lidt genert?
Hilsen Martin

Svar:
Hej med dig
Det er helt naturligt at være meget nysgerrig på både porno og andres historier om sex. Det er også meget naturligt at være nysgerrig på andres kroppe...både drenge og piger. At du bliver opstemt og får stiv pik af at høre de andre fortælle behøver ikke betyde at du er bøsse. Måske er det bare hele situationen og de billeder du selv skaber i hovedet omkring sex der gør at du får stiv pik.
Måske er det lige præcis deres pikke du tænder på i omklædningsrummet, men det kan også bare være hele situationen med at I er nøgne i det samme rum. Jeg tænker at det er noget du nok bliver klogere på med tiden, når du får lidt flere seksuelle erfaringer.
Der er ikke noget forkert i at spørge om du må se andres pik hård, men det er selvfølgelig en meget intim ting for mange og derfor også vigtigt at gå stille og roligt frem. Nogle vil måske synes det er helt okay, mens andre slet ikke ville være okay med det.
Nogle drenge prøver op gennem teenageårene at onanere sammen med kammerater. Nogen gør det under en dyne så man ikke ligefrem kan se hinandens pikke og andre har pikken fremme så man kan se det hele. Måske kunne du spørge nogen af dem du kender rigtig godt om det er noget de har prøvet? Det kunne være en måde at komme til at snakke om at se hinanden?
Og ellers kan det jo være du skal prøve at tjekke noget bøsse porno ud. Se om det faktisk er noget der tænder dig. Op gennem teenageårene er det helt naturligt at afprøve forskellige lyster og selv om man måske tænder på fyre når man er dreng betyder det ikke nødvendigvis at man er bøsse. Måske tænder man både på piger og drenge. Måske er det "bare" noget man har brug for at afprøve og tænder på i en periode. Men det bedste måde at finde ud af det på er ganske enkelt ved at være nysgerrig og prøve det af.
Mange hilsner
Niels-Christian