når lysten tager over..
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej brevkasse. Jeg er en pige på 18, som sidder og er rigtig fortvivlet og har det rigtig dårligt med mig selv over at jeg lod mig rive med af lysten :( Jeg har en dejlig kæreste, og vi har et godt sexliv, det hele er dog meget nyt. men vi beskytter os når vi har sex, og jeg er heller ikke på p-piller (igen fordi det er så nyt) men i nat da vi havde sex, lod vi os begge rive så meget med at han trængte op i mig, han stødte godt nok kun et par gange, ca 5 eller noget hvor jeg måtte stoppe og sige det ikke gik.. og derefter fortsatte vi med kondom .. efterfølgende da vi var færdige, og vi var begge kommet, smuttede vi i bad, vi havde vasket os og skulle egentlig til at smutte ud da jeg får bøjet mig forover og igen fristede det lige hurtigt at trænge op i mig.. igen støder han kun en enkelt gang eller to, og vi stopper legen der da vi jo sku ind og sove. men som dagen er gået er jeg baer blevet SÅ! bange for om der ka ske noget ved de få gange han nåede at være oppe i mig ?:/ har det så dårligt med mig selv over at jeg lod det ske og at jeg lod lysten forfører mig så meget :'(! kan der ske noget ved så lidt?:/ jeg ved chancen er der, men eftersom han ikke kom? hmm.. så den vel ikke så stor? ved også at alt det med præ-sperm osv at det også kan gøre noget.. men ihh :/ ved ikke hva jeg ska gøre af mig selv lige nu.. :'( er chancen stor for der ka være sket noget? (ps. inden han trængte op i mig ku jeg mærke der ikke rigtig var noget præ-sperm som havde gjort den så våd eller noget.. hmm Hilsen X :/

Svar:
Kære fortvivlede pige
Tak fordi du skriver til os i Cyberhus og deler dine tanker og fortvivelse.
Jeg er rigtig glad for at høre at du har en dejlig kæreste og at I har et godt sexliv, hvor I grundlæggende beskytter jer med kondom. Jeg kan godt forstå at du har det dårligt (jeg fornemmer at du er bekymret for om du kan være blevet gravid af dette?) med at din kæreste har været oppe i dig uden beskyttelse. Der er en meget lille sandsynlighed for at du kan være blevet gravid! Derfor vil jeg råde dig til at tage en snak med en voksen og / eller din læge. Det er rigtigt godt at bruge kondom, fordi det beskytter mod kønssygdomme og graviditet. P-piller beskytter, som du sikkert ved, ikke mod kønssygdomme.
Det du fortæller om er ret normalt. Altså det med at blive revet med af fristlser, den gode stemning og lader lysten forføre. Det er rigtigt du reagerer med at blive bange, for nu har du mulighed for at undersøge det (ved at gå til lægen - få en snak med om prævention - husk på at det er lægens arbejde og at lægen er det for at hjælpe dig i disse situationer). Denne situation tror jeg kan lære dig noget om at holde fast i det du vil og ikke vil. Du er i gang med at lære dine lyster, dine grænser og dig ved at lære dig selv og din kæreste at kende. Måske vil det være en god ide´at tale med din kæreste om dette. For han har lige så stort et ansvar som du har. Han kan jo blive far, ved det han har gjort.
Jeg håber du har fået lidt hjælp her, ellers må du skrive ind igen.
De bedste sommerhilsner Mette.