må jeg godt ta' på ham..?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Heej (: Jeg har en kæreste, og vi har det rigtig godt sammen, og han tar' tit på mig. -Det er rigtig rart, og jeg vil rigtig gerne have at han føler det samme, men jeg ved ikke om det er okay at ta' på en dreng? Og hvis det er, hvor skal man så ta' på dem henne? Ved piger tar man dem jo tit på brysterne og bag i, og sådan noget?.. hilsen Kirstine (:

Svar:
Hej Kirstine.
Det er dejligt du har en kæreste, du har det godt med, og som du er glad for rører ved dig.
Jeg synes det er okay at tage på en dreng, hvis han altså kan lide det. Som regel hænger tingene således sammen: Hvis han godt kan lide at røre ved dig, så kan han også godt lide at blive rørt ved. Du kan prøve at nusse ham i nakken, lægge din hånd på hans skulder, bryst, hjerte, holde ham på låret eller lægge din hånd på hans ene balle når I går ved siden af hinanden. Du kan holde hans ansigt i dine hænder og kigge ham ind i øjnene, rør ved ham som du selv godt kan lide han rører ved dig. Hvis du er i tvivl kan du altid spørge ham, hvor han gerne vil røres.
Hav det godt - gå du trygt igang med at røre ved din kæreste.
Venlig forårshilsen
Mette.