mor

brevkassespørgsmål

mor

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 12 år 1 måned siden

hej jeg er en fyr på 16 år og jeg vil godt spøgre om hvordan jeg siger til min mor at jeg er bi da hun er jehovas vidne.

Svar:

Hej dreng, 16 år,

Det er et godt spørgsmål du kommer med, og jeg vil også svare på til sidst. Men først og fremmest vil jeg råde dig til at lade være. I al fald indtil du får en drengekæreste og det er ret seriøst. Mit kendskab til Jehovas Vidner er begrænset, men jeg har da forstået at de som regel afskærer familie, også nær familie, der ikke følger deres overbevisning. Og selvom biseksualitet ikke er noget unaturligt, ligger det ikke helt i tråd med Jehovas Vidners opfattelse af kristendommen. Jeg ved ikke om din mor kunne finde på at reagere så voldsomt, men deter i hvert fald noget du skal have med i dine overvejelser inden du beslutter dig for at sige noget. For at du kan få lov at beholde din mor, ville mit første råd som sagt være at udelade at fortælle hende du er biseksuel før det er absolut nødvendigt.

Hvis du af en eller anden grund har en trang til at fortælle hende det, ville jeg tro at det er bedst at fange hende alene på et tidspunkt, hvor hun har god tid og er i et godt humør. Og så arbejd langsomt fremad, kom ind på kærester, og hør på hvordan hun havde det i sin ungdom, og så bring det lige så stille på banen at du også godt kan finde andre drenge facinerende. Jeg tror facinerende er et godt ord, fordi det på engang siger hvad du vil sige, men tager brodden lidt af det. Det er mere okay at være facineret end forelsket, men hvis hun tænker sig om, ved hun udemærket hvad det betyder.

Jeg håber det er en hjælp, ellers må du endelig skrive herind igen.

Med Venlig Hilsen

-Sune