Moderkærlighed
brevkassespørgsmål af
Fanny
15 år
Hej.
Jeg er en pige på 15 år. For nogle uger siden var min kæreste mig utro med min mor. Nu spørger min mor mig om jeg vil have en trekant med hende og min kæreste.
Hvad skal jeg gøre?
På forhånd, tak for hjæpen.

Svar:
Hej med dig
Tak for dit brev. Jeg kan sige det meget kort: sig nej! At have seksuel omgang med sine forældre eller andre i familien kaldes for incest - og det er ulovligt.
Når det er så er sagt, så tænker jeg at du nok skal bruge lidt tid på at tænke over om du ønsker at være sammen med din kæreste når han er dig utro. Desuden bør du nok tage en snak med din mor om grænser, fordi det lyder til at hun ikke helt har forståelse for hvor grænsen går i forhold til hvad der er lovligt og ulovligt når det gælder ens børn.
Jeg vil anbefale dig at komme ind i vores chat, fordi du der kan få hjælp til hvordan du kan tage snakken med din mor - og hvad du ellers kan gøre.
Venlig Hilsen
Signe