Mit pik hovedet/forhud går ondt
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej jeg er en 16 årig dreng med et problem og det er at mit pik hoved går ondt når jeg rør det med mine finger, er der noget jeg kan gøre for at stoppe det?

Svar:
Hej med dig
Det er faktisk ikke unormalt, at nogle drenge kan have så følsom pikhoved, at det gør ondt når man rører det. Men jeg kan godt se hvorfor, du synes det kan være et problem, så jeg håber jeg kan hjælpe dig, så det ikke skal gøre ondt længere.
Grunden til det er, at der er utrolig mange nerver i pikhovedet og de er så følsomme, at det mærkes som om det gør ondt når du rører de områder. Det som de fleste gør for at slippe af med den smerte er, at hærde området. Det vil sige ved at bide smerten i sig og rører området meget med fingre og hænder, onanere rigtig meget og f.eks. bruse pikhovedet i badet.
Efter rigtig lang tid vender du dit pikhovedet til, at blive rørt og så vil det begynde at føles rart i stedet. Hvis du ikke føler det på nogen måder hjælper efter noget tid, så syntes jeg du skal tage til lægen, for de kan helt sikkert hjælpe dig.
Jeg håber du kan bruge mit svar
Med venlig hilsen Paw