mister lysten til at spise..
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej cyberhus. Det er sådan at jeg har været på p-piller i godt et år efterhånden, efter et halvt års pause. Her i weekenden havde jeg ubeskyttet sex med min sikre "kommende" kæreste. Det er virkelig første gang jeg har kunnet sige at det var dejligt og hvor jeg har nydt det! mit problem er så bare at jeg dagen efter, vågnede og havde pletblødninger hele dagen, dog ikke slemt, men det var der og har været der stortset lige siden (dvs. 3 dage), udover det, har jeg lige siden mistet apetitten fuldstændig.  Er slet ikke sulten og kan dårligt nok få noget ned. Tvinger stortset mad ned ved hvert måltid, ligegyldigt hvad det er. har altid været den der spiste flere gange om dagen! Jeg har her de sidste dage også været enormt øm i brysterne og der skal ikke ret meget til før jeg bliver træt. Jeg har virkelig ingen anelse om hvad det kan være, men det er virkelig frustrerende og uoverskueligt på alle måder. Kan det være fordi min krop har været så hårdt betaget af det den aften? Eller hvad? Hjælp, er bekymret for hvad det er!! :-( hilsen den bekymrede!

Svar:
Hej med dig
Det er godt at du skriver når du går rundt og er så bekymret for hvad der sker med din krop.
Det er bestemt ikke meningen at du skal pletbløde, have kvalme og mistet appetiten efter at have haft sex, og særligt ikke efter så mange dage. Jeg tænker at der kan være mange forskellige grunde til det. Det kan både handle om noget i kroppen, men det kan også være fordi du tænker meget over det. Nogle gange kan de bekymrende tanker komme til at påvirke kroppen så meget at den begynder at té sig anderledes end normalt. Jeg synes dog alligevel at det kunne være en god ide at få en læge til at undersøge dig, så du kan få det helt rigtige svar og eventuel behandling. Din læge vil nok lave en underlivsundersøgelse på dig, for at finde ud af hvad grunden er til at du har det på denne måde. Det kan godt virke lidt grænseoverskridende og ubehageligt at skulle have ens læge til at lave den slags udnersøgelse, men du skal tænke på at de gør det mange gange om dagen og at det for dem er helt normalt. Det er ikke rart at være bekymret og have det dårligt, og jeg tror du vil oleve at kunne slappe lidt af, ved at tale med din læge omkring det. Du kan evt. vise ham det brev du har skrevet hertil, hvor du beskriver hvordan du har det.
Jeg håber snart du får det bedre og finder ud af hvad grunden er til at du har det som du har det.
Venlig hilsen Marianne