min pik..
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus! Jeg har nogle problemer. 1. Min pik er kun 9 cm. Er det normalt? Hvad kan jeg gøre? 2. Efter jeg har kommet, er jeg overhovedet ikke liderlig længere, er det normalt? 3. Der er begyndt at vokse hår på min pik, og hvis jeg barbere det bliver det bare værre.. Hjælp plzz!:) Tak på forhånd.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du skriver ind, hvis du er nervøs for om noget er unormalt ved dig. Men heldigvis så virker du helt normalt ud fra det du skriver.
Da du er 13 år gammel er din pik for længst ikke færdigudvokset endnu, det vil den først være når du er i starten af 20´erne, så der er mange år endnu. Når den er færdigudvokset er gennemsnittet på en pik imellem 12 og 16 cm lang, i stiv tilstand. Så der er ikke så meget andet, at gøre end at vente lidt endnu, men jeg tror ikke du skal vente lang tid endnu, for det er meget normalt den begynder at vokse meget når man bliver omkring de 14 år gammel.
Det er også helt normalt, at miste sexlysten lige efter man er kommet, det oplever alle drenge og mænd. Jeg ved ikke helt hvorfor, men det kan have noget med og gøre kroppen har brugt alle muskler når man får udløsning, så kroppen begynder at slappe helt af og lave nyt sæd. Det kan i alt fald være noget af grunden, men du skal ikke være urolig for om det er unormalt, for det er det ikke.
Det er helt normalt der vokser hår på pikken, når man bliver teenager. Håret begynder at gro der fordi det beskytter din pik mod kulde, varme, bakterier og sygdomme, så det er en god ting at det er der. Hvis man fjerner det, enten ved at barbere det eller vokse det, så vil man opleve de første par uger vil det stikke meget og man kan få nogle røde knopper fordi huden er blevet irriteret. Men efter noget tid vil håret føles normalt igen.
Jeg håber du kan bruge svarene
Med venlig hilsen Paw