Min Pik ?

brevkassespørgsmål

Min Pik ?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej jer på cyberhus. Tobias her. Jeg onanerer et par gange om ugen, men jeg har aldrig prøvet at "sprøjte". Har hellere ikke oplevet Permasperm endnu. Jeg har læst et par artikler herinde om det samme. Min kønsbehåring kom da jeg var 12 og forhuden er ved at løsne sig fra pikhovedet. Jeg gør den ren hver gang jeg er i bad, det er også der jeg for det meste onanere. Jeg oplever også at jeg let kan blive liderlig, nogle gange i klassen kan den godt blive stiv, sker dog også for nogle venner. Men har også prøvet at blive tændt før. Når jeg ser noget frækt sker det automatisk, gør det for de fleste, men vil bare vide om der er noget galdt. Jeg tror ikke den fejler noget, men det kunne godt være. Jeg vil skyde på den er 5-6 cm i slap og 10-12 i stiv tilstand, og 2-3 cm i tykkelse. Håber jeg kan få et svar hurtigt, for som andre drenge på min alder tænker jeg jo også meget på sex og den slags ting. Har også tænkt på at have sex, men er bange for at blive afvist, eller at pigen ikke kan lide det så hun siger det til sine forældre. Hvis det så blev sagt, er jeg under den "sexuale lav alder" og så for mine forældre det at vide. Så skal i bare vide at jeg ikke er typen der kan snakke om sex med minde forældre. Men ellers er jeg tilfreds med min penis som den er, men jeg er meget nysgerrig om jeg kan få børn senere i livet. Det var sådan set det. Håber jeg kan få et svar fra jer. Hilsen Tobias:)

Svar:

Hej Tobias, 14 år.

Lad mig starte med at sige, at du lyder som en helt normal teenagedreng. Når det er sagt vil jeg gerne gå lidt mere i detaljer med dit spørgsmål.

Du skriver at forhuden er ved at løsne sig, og du har fået kønsbehåring, men endnu ingen præsperm. Det skal nok komme, du er 14 år, og din udvikling er kun lige begyndt. Kroppens udvikling fra barn til voksen begynder typisk i 12-15 års alderen og går helt op til 18-21 års alderen, så der er massere af tid endnu.

Det er godt at du får gjort den ren, det er en nødvendighed... Hvis du bruger almindelig sæbe kan du godt risikere at det kommer til at svie, så enten bare vand eller køb en intimsæbe.

At du bliver liderlig, når du ser, hører eller endda tænker på noget frækt er også normalt. Det er kroppen der begynder at forholde sig anderledes til noget, som den før ikke har forstået. Det er bare et skridt i udviklingen till voksen, så nej, du fejler ikke noget.

Når man taler om størrelser på sin pik, taler man om stiv tilstand, det er nemlig forskelligt hvor meget af skaftet der trækker sig op i kroppen igen i slap tilstand. 10-12 cm lang og 2-3 cm tyk lyder meget normalt, taget i betragtning du er i starten af din udvikling. Gennemsnitsstørrelsen er på 12-18 cm og det er når man er færdigudviklet (altså mellem 18 og 21 år).

Det er helt normalt at du tænker på sex og gør dig tanker om at have sex... omkring din nervøsitet for at blive afvist, så handler det i første omgang om at lære nogen at kende. Sex og især første gang er en meget intim og personlig ting, så hvis I er tætte nok, tror jeg ikke du skal frygte noget. Men tag det et skridt af gangen, så skal det nok gå.

Til sidst med din notits om børnene, selvfølgelig kan du det. Man siger at hver tredje mand har lav sædkvalitet, men langt langt de fleste af dem får alligevel børn. Tag det fra den tredje mand ;)

Du er velkommen til at skrive igen, hvis der er mere du gerne vil have svar på...

Med Venlig Hilsen

-Sune