min pik
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg har en pik. jeg har prøvet at skære den af jeg vil rigtigt gerne af med den jeg vil have et hul. hvad skal jeg gøre jeg vil ik havde sådan en pind

Svar:
Hej pige 14 år
Det er dejligt at du skriver ind til os, det er noget af en frustation at gå med alene, så er rigtig stort at du har skrevet.
Jeg forstår dit spørgsmål på to forskellige måder:
Det ene er at ud fra din beskrivelse forstår jeg det som om at du er en dreng fysisk, men føler dig som en pige psykisk, altså har en følelse af at du er fanget i den forkerte krop. Det andet som jeg forstår er at du er en pige både fysisk og psykisk men du har været uheldig og have fået en penis eller en tap. Det kan selvfølgelig godt tænkes at det istedet er en helt tredje ting.
Jeg forstår virkelig godt at det ikke må være nemt, slet ikke i din alder at føle sig forkert eller anderledes, du er 14 år og der sker så meget med dig både fysisk og psykisk, men det at skære din pik af, er ikke nogen løsning, det er rigtig farligt og derfor ikke noget du skal forsøge dig med igen, der er andre muligheder.
1. Jeg vil anbefale dig at få talt med dine forældre som kan hjælpe dig med at få kontakt til din egen læge  og der igennem få kontakt til en psykolog det her er på ingen måder noget du skal gå med alene.
2. Sexlinien er en åben linje hvor du kan ringe anonymt det vil sige når du ringer, så kan de ikke se dit nummer, her kan du tale med en voksen rådgiver som kan rådgive dig videre. Sexliniens telefonrådgivning er åben alle hverdage kl.15-17, du kan ringe på telefon 70 20 22 66. Hvis du ønsker at læse lidt mere om sexlinien, så kan du komme ind på siden her
3. Vi har også en chat herinde, her kan du chatte anonymt med en af vores rådgiver som sidder klar til at tage imod alt det du har på hjertet. Åbningstiderne er mandag-torsdag fra kl. 14-19 du kommer til chatten her
Du er selvfølgelig også velkommen til at skrive ind til mig igen!
Mange Hilsener
Sascha