Min pik
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er en dreng som er 13 år :)
Jeg synes selv at jeg har meget hår på pikken og vil gerne fjerne det men ved ikke hvordan og gider heller ikke at spørge mine forældre om det fordi jeg synes at det er pinligt Hjæææælp!

Svar:
Hej
Det er meget naturligt at du er begyndt at få hår på pikken i din alder. Du er nemlig blevet teenager og er derfor ved at udvikle dig fra at have en drengekrop til at få en mandekrop. Det betyder blandt andet at du har en masse hormoner i kroppen der skal hjælpe din krop til at vokse, din stemme til at blive maskulin og give dig skæg, og dermed også hår andre steder.
Jeg kan godt forstå at det her med hår er helt nyt for dig, og det kan være derfor at du gerne vil have det fjernet, så du kommer til at se ud som før. Det kan være at du er en af de første i din klasse med hår på pikken, og derfor føler at du ser meget anderledes ud. Men jeg tror at du vil opleve at mange af de andre drenge, også begynder at få hår på pikken i løbet af det næste stykke tid. Snart er det mere almindeligt med hår på pikken, end uden.
Før du begynder at barbere dine pikhår, er der lige et par ting jeg synes du skal overveje. For det første vokser hårene hurtigt ud igen og bliver ofte meget hårdere når de gør. For det andet, kan man godt få nogle røde knopper når man barbere på sin hud, og derfor skal man tænke lidt over nogle hygieniske ting. Fx skal du have et helt rent barberblad og gerne bruge lidt sæbe. Jeg har fundet en god artikel om intimbarbering på Sexlinien.dk. Du kan læse den HER.
Husk at det er ok at have hår og at det er meget naturligt, men også at det bestemt ikke er pinligt at fjerne dem.
Venlig hilsen Marianne