Min penishovde gør ondt
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. Jeg kan i slap tilstand tække forhuden ned på min penis. Men det gør ondt at røre ved det... Er det normalt.. Tak på forhånd

Svar:
Hejsa
Det er godt, at du skriver ind til Cyberhus, når du er i tvivl om noget, og jeg håber, at du kan bruge mit svar.
Penishovedet er meget følsomt, og derfor kan det godt gøre ondt at røre ved det. Du er 13 år og er derfor i gang med en udvikling, og derfor kan det sagtens være, at dit penishoved lige skal ”vænne sig” til berøring. Efter et stykke tid kan det være, at det bliver bedre og begynder at føles rigtig dejligt i stedet for at gøre ondt. Det er helt normalt, at det kan være ømt ved nogle, og at det så går væk igen efter lidt tid og tilvænning.
Hvis det bliver ved med at være et problem senere hen, og det gør direkte meget ondt, så kan du prøve at høre din læge, hvad det kan være. Nogle drenge/mænd er mere følsomme end andre og kan have sværere ved at røre direkte på penishovedet.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar.
Mvh Anne