Min penis er blevet stor af at onanere!
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hej min penis er blevet større siden jeg begyndte at onanere kan på nogen måde få den til at blive lidt mindre?

Svar:
Hej
Det var et meget interessant spørgsmål og jeg har undersøgt sagen.
En penis kan ikke vokse ved at onanere, men det kan derimod være en helt anden ting, som gør at den vokser. Der kan faktisk være en helt naturlig grund til at den vokser.
At din penis vokser kan skyldes din alder. Du er 12 år og hvis din penis er begyndt at vokse kan det godt betyde at du er kommet i puberteten. Puberteten er den tid, hvor en drengs krop vokser og bliver til en mands krop, og det er her ens penis vokser. Puberteten varer fra cirka 12 år og frem til 18-20 år.
Det kan også skyldes at du måske onanere mange gange om dagen, og hvis det er tilfældet, så kan det sagtens medføre lidt hævelse i penis.
Så, enten vokser din penis helt naturligt og normalt. Ellers er det formentlig lidt hævelse efter mange ganges onani om dagen. Hvis den vokser naturligt, er der ikke noget at gøre for at stoppe den, og hvis det skyldes lidt for meget onani, så er det en god idé at holde en lille pause. Og efter pausen er den klar igen.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Mvh
Casper