Min penis efter sex!
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej. Har næsten lige haft sex for første gang med en pige til en fest. Var UTROLIG fuld og kan næsten ikke huske noget, men ved at jeg havde sex med hende og det gjorde ondt. (ret trist at jeg mistede min mødom sådan)
Men da jeg så vågnede op gjorde mit penis hoved rigtig, rigtig ondt. Har aldrig kunne røre hovdet uden at det gjorde ondt. Men jeg tog så dynen af og mit forhud var "rullet" halv ned og min penis var "skrumpet" Det gør stadig ret ondt og mit hoved er ved at blive tørt eller sådan noget og kan begynde at røre det. Ved ikke lige hvad jeg skal gøre, er det normalt eller om at jeg skal gøre noget specielt.
Tak på forhånd.

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan godt forstå du er bekymret. Lad mig se om jeg kan berolige dig lidt.
Jeg kan godt følge dig i at det er lidt en ærgerlig måde at få debut på sexscenen. Alkohol og sex er ikke altid en særlig fed blanding fordi man ike rigtig har styr på så meget når man er for fuld. Men prøv og se om du kan bruge oplevelsen positivt fremadrettet. Nu ved du i hvert fald hvordan du ikke har lyst til at sex skal være næste gang.
Hvis du altid har haft det sådan at dit penishoved har været meget ømt, kan jeg sagtens forstå at det gjorde ond at have sex. Huden på selve penishovedet er ekstrem tynd og derfor er det også meget følsomt. At det er blevet tørt efterfølgende er meget naturligt. For under sex bliver huden udsat for en del friktion, når den kører frem og tilbage i skeden, og det kan den godt blive meget tør af.
Når du siger at du normalt ikke kan røre penishovedet uden at det gør ondt kommer jeg til at tænke på om du normalt kan trække forhuden helt tilbage over hovedet? Hvis du normalt ikke kan det synes jeg du skal få det tjekket ved din læge. Så kan det nemlig være du har forhudsforsnævring, og det kan godt være lidt en udfordring når man har sex. Det er på ingen måder farligt...men det kan gøre ondt under sex, og det er jo ikke særlig fedt.
Hvis det er forhudsforsnævring kan det som regel afhjælpes med en salve som blødgør forhuden så den kan trækkes helt tilbage. Og når først forhuden bedre kan trækkes tilbage bliver penishovedet også mindre ømt med tiden. Ganske enkelt fordi huden bliver vandt til at blive "provokeret" fordi forhuden trækkes frem og tilbage ind i mellem.
I forhold til hvordan din penis reagerer lige nu tror jeg ikke du behøver være bekymret. Efter sex er det selvfølgelig vigtigt at du vasker dig grundigt, men den tørre hud skal nok gå væk af sig selv igen.
Det er ikke unormalt at penishovedet kan være lidt ømt 1-2 dage efter sex, men hvis du har direkte ondt og det bliver ved at gøre ondt ville jeg altså lige smutte forbi lægen og få det tjekket. Igen...ikke fordi jeg tænker der er sket noget farligt, men bare fordi at sex ikke skal gøre ondt på den måde. Så det er mere for at sikre at din næste gang bliver bedre.
Mange hilsner
Niels-Christian