Min penis
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej med jer.
Jeg har en pik på 3 cm i slap og 10 cm i stiv... er det normat for min alder?
Jeg har en kæreste og hun siger at man ikke rigtigt kan mærke den, den er heller ikke tyk... Øv.
Når min penis er stiv, kan jeg trække forhuden tilbage, men den ligger sig ikke omme bag pikhovede som på mine venner? Den ruller bare op over igen... Normalt?
Lige en ting til... Når jeg ser porno så har alle fyrene en enorm penis, hvordan kan det lade sig gøre ???
nu ved jeg godt at det lyder lidt klamt... Men er der mulighed for at jeg kan sende billeder af min pik til jer? Så i kan se om den er normal ? Har overvejet at tage til lægen og spørge... Men tør ik da de kan se mit ansigt... Det styngre jeg er granseoverskridene.... Så derfor spørg jeg jer, da i virker troværdige :)
hilsen sebastian :)

Svar:
Hej Sebastian
Lad os starte med størrelsen. JA...din pik har en fuldstændig normal størrelse for en på din alder. Måske voker den mere endnu, da den først vil være færdig udviklet når du er 20-22 år gammel.
Hvis din kæreste synes hun ikke rigtig kan mærke den når i har sex, handler det måske mere om at røve nogle andre stillinger end det handler om størrelsen. Du kan evt. klikke forbi artiklen her og se nogle forskellige forslag til stillinger.
Det med at forhuden ruller tilbage overhovedet når du prøver at trække den tilbage er også meget almindeligt. Hos nogle kan forhuden "blive liggende" bag hovedet, hos nogen ruller den halvt tilbage på hovedet og hos nogen igen ruller den hele vejen tilbage over hovedet. Ingen af delene er mere rigtigt eller mere almindeligt end det andet. Det eneste der er vigtigt og afgørende er at det ikke gør ondt når du trækker forhuden tilbage.
I forhold til det her med porno, så er der en meget enkelt forklaring. De mænd der er med i porno er for det første voksne mænd hvilket betyder at deres pik er færdig udviklet. Og så er det som regel mænd der lige præcis er valgt fordi de har en stor pik. Det er professionelle skuespillere der lever af sex fordi de fra naturens side er blevet udstyret med en ret stor pik.
Det svarer lidt til hvis man kigger på de top sportsfolk der deltager i OL og undrer sig over hvorfor man ikke kan løbe lige så stærkt eller hoppe lige så højt som dem. Det kan man ikke fordi de er professionelle.
De pikke og for den sags skyld det sex du ser i porno har ikke vildt meget med virkeligheden at gøre. Det er bare skuespil.
I forhold til det med at få tjekket din pik ud, så kan jeg sagtens forstå din bekymring om at gå til læge. Det kan meget let føles pinligt at skulle snakke med sin læge om sådan nogle ting. Men der skal du bare vide at læger måske lige præcis er nogle af de bedste til det med at kigge på de ting der er lidt pinlige. For lægen er det ikke pinligt. Det er bare en del af kroppen som de er vandt til at se. Så hvis du meget gerne vil have det tjekket så giver det mere mening at få det tjekket hos lægen end hos os. For lægen er professionel. Derfor giver det heller ikke så meget mening med et billede til os. Jeg har fundet en engelsk side hvor helt almindelige mænd har lagt et billede op af deres pik. Hvis du bladrer lidt rundt kan du se at der er lige så mange størrelser og former som der er mænd. Du kan se billederne her
Håber du kan bruge svaret
Gode hilsner
Niels-Christian