Min Penis
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Kære Cyberhus.
Jeg går her for tiden og er lidt skeptisk overfor min penis størrelse. Jeg ved at der ikke er noget at gøre for at ændre den, men jeg ville høre om der var nogle ting jeg kunne gøre for at blive gladere for den? ved heller ikke om det er penisstørrelsen jeg er træt at, men måske tykkelsen jeg er virkelig forvirret.
Kan i hjælpe mig

Svar:
Hej med dig
Din penis er en meget vigtig del af dig, så jeg kan godt forstå, du gerne vil have et godt forhold til den. Som du selv skriver, kan man ikke rigtig gøre noget for ændre den, så det er bedre og sjovere at holde af det, man nu engang har fået.
Da jeg læste dit brev, kom jeg til at tænke over det med at være utilfreds om måske føle sig fremmed overfor sit køn. Fra naturens side er vi allesammen forskellige at se på, og det gælder også vores kønsdele. Der er store, små, skæve, runde, tykke og tynde pikke. Desværre bliver det nogle gange fremstillet i medierne, som om "den rigtige" penis er stor, lige og med et perfekt, let svampeformet pikhovede. Det er rigtig ærgerligt, fordi de andre pikke er mindst lige så gode eller bedre. Jeg tænker, det kunne være en god idé at prøve at tænke mere positivt om din pik. Når du kigger på den, så prøv at tænke noget a la "det her er min penis, og den er god fordi den er sådan og sådan og kan sådan og sådan" eller "min penis er god, fordi den er varm og dejlig at røre ved". Når man prøver at droppe de negative tanker og tænke mere positivt omkring sin penis, kan det faktisk påvirke, hvordan man føler, så man bliver mindre kritisk i sine tanker og generelt gladere for sin penis.
Jeg tænker også lidt på noget andet, du kan prøve. Det lyder måske lidt fjollet, men det kan faktisk have en rigtig god effekt. Jeg tænker, du skal prøve at "holde om" din penis. Simpelthen tage den i hånden og kramme den. Når du holder om den, kan du også prøve at ae den og kærtegne den, uden at det handler om onanai. Det handler egentligt mere om at give kærlighed til din penis, og holde af den for at være lige det, den er; nemlig din penis. Det er lidt ligesom at give et knus til en ven, man rigtig godt kan lide. Gennem knuset siger man, at man værdsætter og holder af personen; det samme skal du gøre med din penis.
Hvis du er bekymret i forhold til det at være intimt sammen med andre, vil jeg gerne lige sige, at man ofte selv tænker meget mere over tingene, end ens partner gør. Hvis du er sammen med person, vil vedkommende ikke tænke over, om din penis er tyk, tynd, lang eller kort. Personen vil nærmere tænke over, hvor spændende en situation I er i, hvor skøn du er og hvor sjovt og dejligt I har det sammen.
Mit råd til dig er altså helt kort, at du skal tænke på de gode ting ved din penis, og holde om den, acceptere den og værdsætte den, fordi den er en skøn og dejlig del af dig.
Kærlig hilsen
Tanne