Min mor har også sex!
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus. Jeg har værelse lige ved siden af min mors og papfars det vil sige at der kun er en væg imellem vores værelse. Jeg er en pige der tit kan lide at være længe oppe det vil sige til kl. 4-5 om weekend og der er et problem i det jeg kan hører når min mor og papfar har sex! Fordi deres seng knirker når jeg hører det bliver jeg oprørt og ked af det. Men jeg putter hurtigt mine hænder for ørerne fordi jeg syntes det er så klamt at hører på og nogle gange tænker jeg at det mega klamt at de har sex! Men heldigvis er det kun nogle par minutter de gør det. Jeg syntes det er meget træls at de ikke tænker over at jeg sidder oppe og spiller computer og at de ikke tager lidt hensyn P.s min mor ved godt at jeg sidder så længe oppe

Svar:
Hej pige, 13 år,
Du spørger jo egentligt ikke om noget, så jeg kommer til at svare lidt i øst og vest... Men jeg tror nok jeg kan komme ud med noget du kan bruge.
Først og fremmest den bitre pille: Voksne par, også forældre og papforældre, har sex. Sådan er det. Og hvis du sidder oppe til 4-5 stykker om morgenen, så forstår jeg egentligt godt at de ikke kan vente til du går i seng.
Der er lidt to måder at vende det her på: Enten tager de hensyn til dig, ugens andre 5 dage, eller også har de kun sex i weekenden. Hvis de tager hensyn til dig 5 dage om ugen, så er det måske egentlig okay de tænker på sig selv i weekenden, og har de kun sex i weekenden, har de sgu nok brug for det for ikke at blive gnavne.
Ligesom der er to måder at vende det på, er der også to måder at komme videre på, hvis du ikke kan leve med de par minutter, som de nu bruger. Den ene er at bruge alle de unfair tricks, gå demonstrativt gennem gangen, skrue op for lyden på din computer eller hvad der nu ellers kan rette deres opmærksomhed på at du stadig er der. Det virker højst sandsynligt ikke længere tid, før du skal til det igen, og du risikerer at de er skide sure næste morgen.
Den anden løsning handler om at gøre plads til dem. Få et andet værelse hvis det kan lade sig gøre, ellers anskaf nogle ordentlige hørebøffer. De gode lukker også ret meget omgivende lyd ude. Hvis du er frisk nok, kan du lige vende med din mor, det ville være en ide for dem at spytte lidt i kassen til et par gode hørebøffer, så de kan have deres privatliv i fred ;)
Jeg håber det var en hjælp, selvom det nok ikke var det du havde håbet på at høre. Du er selvfølgelig altid velkommen til at skrive igen.
Med Venlig Hilsen
-Sune