Min kæreste vil have mig til at være mere dirty.
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej cyberhus. Min kæreste og jeg har været kærester i 2 måneder (og i 8 måneder, har vi kysset og haft noget kørende). I dag ligger vi i sengen og snakker. Pludselig placerer han mig som om jeg skulle ride ham, og begynder at forklare mig, hvordan jeg skal ride ham (har aldrig gjort det før, fordi det har gjort ondt på mig, men nu gør det ikke mere). Jeg vil gerne lære noget nyt, men for mig er det bare utrolig grænseoverskridende at skulle sidde og ride ham med tøj på. Derfor spænder jeg bare i ryggen, og siger at jeg ikke har lyst. Han siger så til mig, at han gerne vil have, at jeg skal være mere 'dirty'. Jeg forstår godt hvad han mener; for jeg tør ikke så meget, fordi jeg er bange for, ikke at være god nok eller at modtage kritik. Det bunder nok meget i, at jeg er bange for, ikke at være perfekt eller for at folk skal gå en chance for at knække mig. Jeg har altid været populær, haft mange venner, og jeg vil selv mene, at jeg er køn. Da vi blev kærester, tror jeg på en måde han forventede en frækkere kæreste, fordi jeg nok fremstår sådan af min personlighed og mit udseende - og ikke som den generte type. Jeg var sammen med en fyr (bollevenner) før min kæreste, og han var den første jeg knaldede med, men han var ret led ved mig. Måske det også stadig sidder lidt fast i min krop... Derudover har han bare så meget mere erfaring med sex end jeg, både antal personer og antal gange, og han er meget åben omkring sin krop, hvor jeg er lidt mere lukket. Jeg vil virkelig gerne kunne løsne op, og turde gøre nogle af de ting, han synes er rigtig frækt. Jeg føler mig bare så utilstrækkelig og kedelig, og det er super irriterende, at føle det sådan, når man nu føler, at man indeholder så meget mere... Jeg håber måske lidt på nogle råd til hvordan jeg kan "udvikle" mig selv til at være mere åben seksuelt, og ikke så bange for at fejle.

Svar:
Hej pige 18 år
Tak for din henvendelse, dejligt at du skriver ind til os!
Du skriver, at du er bange for at fejle i sengen og derfor godt kunne tænke dig at "udvikle" dig lidt mere seksuelt, så du tør blive lidt mere åben og ikke være så bange for at fejle.
Jeg synes først og fremmest at det er rigtig dejligt at læse, at du siger fra når du ikke har lyst til noget. Det betyder at du lytter til din krop og det er så vigtigt at du fortsætter med det, eftersom det er den første vej til at blive mere åben og tryg ved sig selv i sengen. Det kan være spændende at prøve nye ting seksuelt, men kun hvis du føler dig klar, det er vigtigt at du gør det i dit tempo og ikke fordi din kæreste ønsker at der skal ske lidt mere under lagnerne, overskrid derfor ikke dine egne grænser.
Du skriver, at du har haft en tidligere bolleven som ikke behandlede dig særlig godt og som du selv skriver kan der sagtens sidde en masse følelser gemt som du ikke har fået bearbejdet. Jeg vil derfor anbefale dig, hvis ikke du har gjort det, at få talt med din kæreste så han kan sætte sig ind i din situation og på den måde bakke dig op når du har brug for det.
En kæreste skal være der for en og ikke give følelsen af at fejle, men istedet give dig følelsen af tryghed og følelsen af at svæve. Sex handler om at elske og være tryg ved et andet menneske.
Jeg vil anbefale dig udover at tale med din kæreste om hvad der er sket tidligere, at du får talt med en veninde eller en helt anden som du stoler 100% på, så du kan få luft for hvad der er sket i forhold til din tidligere bolleven. Du kan også chatte med en af vores rådgiver her i Cyberhus, for at komme til chatten kan du klikke her
Der er intet galt i at fejle, vi fejler alle fordi vi er jo kun mennesker :-)
Venlig Hilsen
Sascha