Min kæreste kan ikke
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Kære jerpå Cyberhus. Jeg fortryder allerede halvvejs at jeg skriver dette brev, men nu er jeg jo begyndt. Jeg er en pige på 15 og har alletiders søde kæreste som jeg er meget glad for. Han er 16 og rigtig god imod mig. Han siger søde ting til mig og giver mig små gaver. Vi er kommet sammen tre måneder. Jeg ved også godt at det jeg har skrevet selvfølgelig er det vigtigste, men det piner mig alligevel, at han ikke rigtig kan blive stiv når vi er sammen. Vi har altså ikke gennemført et sammenleje endnu. Ligemeget hvad jeg gør - jeg har prøvet at kysse og kæle for ham over det hele og tage ham i munden og han får også lov at tage mit tøj af og røre ved mig over det hele, men det hjælper ikke. Det virker ikke som om det rigtig interesserer ham, og han virker genert ved det. Han giver mig da finger i stedet, men det er ikke det samme, og han virker også fraværende når han gør det. Jeg har haft en kæreste før, som jeg gik i seng med. Han var ikke nær så sød - sagde aldrig noget pænt til mig. En dag sagde han ligefrem noget rigtig grimt til mig og jeg blev ked af det og sagde jeg ikke ville komme sammen mere. Men det var godt at have sex med ham, og han havde ikke nogen problemer med stivheden. Jeg har prøvet at nævne ordet læge for min søde kæreste, men han er meget genert, så det går ikke. Familien har også en kvindelig læge. Jeg tror ikke det er mig der er noget i vejen med. Jeg er en helt almindelig pige - mine veninder har endda sagt jeg er pæn. Jeg er slank og sportstrænet og har god hygiejne, så jeg tror ikke det kan være det, og min kæreste siger jo også han elsker mig. Jeg føler mig bare så skuffet, når jeg ligger der og er våd og åben, og han ikke kan tage mig. Jeg længes sådan efter at blive gennembollet af min søde kæreste. Han er for genert til at snakke om problemet - hvad kan jeg gøre? Jeg føler lidt jeg går bag hans ryg ved at skrive det her, men jeg elsker ham jo. Kærligst T

Svar:
Kære T
Det er godt at høre du har en kæreste som du er glad for og som er glad for dig. Det viser han ved at give dig gaver og sige søde ting til dig. Hvis du føler, at du går bag din kærestes ryg kunne det måske være en god ide at vise ham mailen og svaret, eller fortælle ham at du har søgt hjælp fordi du er glad for jeres forhold. Fordi du elsker ham skriver du.
Der kan være flere grunde til at din kærestes penis ikke rigtigt kan blive stiv når I er sammen, på trods af at I kysser, I kæler, I har oralsex, og han tager tøjet af dig.
1. Præstationsangst er nok en af de første grunde jeg kommer til at tænke på. Det kan få en hver pik til at være slap. Måske har du noget mere erfaring med sex end din kæreste har, så måske synes han der er meget at leve op til. Hvis han desuden er genert og ikke rigtigt kan/tør tale med om det der sker mellem jer, kan det øge hans præstationsangst.
En slap pik er en god pik, fordi det er hans pik, lige meget hvordan den er, så er det en god pik, fordi hvis den ikke er klar, så er hovedet nok heller ikke helt klar.
2. Måske er han bange for at det gør ondt på dig og på ham.
3. Måske har han erfaring fra tidligere kæresteforhold, som måske ikke var positivt og godt?.
Jeg kunne forestille mig, at det kunne være en god ide´, at prøve at få ham til at tale med dig. Ved at du evt. indledningsvis siger, at du godt kan forstå at han er genert og synes det er svært at tale om jeres sexliv. Fortæl ham at det I har sammen er fortroligt og at I er nødt til at have tillid til hinanden og fortælle om hinandens tanker og følelser. Fortæl ham det du oplever når I er sammen. At du oplever, at han er lidt fraværende, om der er noget han går og tumler med. Om der er noget han er ked af eller bange for eller noget helt andet. Måske oplever han ikke de samme ting som et problem eller måske er det meget stort problem for ham. Måske kunne han være bange for at miste dig (fordi den er slap), måske er det lettere at stikke hovedet i busken end at overvinde sin generthed og tale med dig!
Forårshilsen Mette