min kæreste..
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
hej, jeg vil bare gerne have svar på et par spørgsmål :-) 1. jeg vil som det første gere vide hvordan jeg kan vide som kvinde at min kæreste virkelig elsker mig, ud over at han siger det hele tiden men hvordan ved jeg så om han virkelig mener det. altså vi har vores oppe og nedture men nogengange virker det bare som om han kommer sammen med min krop ikke mig? 2. min kæreste tror ikke på at jeg elsker ham så hvis i muligvis kan give mig svar på hvordan jeg får ham til at føle at jeg elsker ham, så ville det bare være super.. :-) 3. hvordan kan jeg få ham til at slikke mig, eller få ham til at få lyst til mig uden jeg siger det, altså med kropssprog? 4. hvad gør jeg for at han tager initiativet til sex?

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå at man kan være usikker på om ens kæreste virkelig elsker en, det kan være en rigtigt irriterende og ubehagelig følelse, hvis man er i tvivl. Jeg vil gerne prøve at svare dig så godt jeg kan.
Jeg tror der er rigtig mange kærestepar, som oplever at de kan tvivle på hinanden. Det er også uanset om de har mange op- og nedture. Når man tvivler, så kan det mærkes på mange måder i forholdet - for eksempel kan sexlivet blive påvirket. Jeg forestiller mig, ud fra dine spørgsmål, at det er det som du også mærker og gerne vil gøre noget ved, sådan at i ikke tvivler og får et dejligt sexliv, hvor i begge tager initiativ.
Som mennesker og kærester, så har man nok nogle forestillinger om hvordan man viser sin kærlighed eller hvordan man gerne vil mærke den. Det kan være meget forskelligt og derfor bliver man nødt til at fortælle hinanden hvad man føler og tænker i bestemte situationer, for eksempel i forhold til jalousi, til hvordan man kan lide en romantisk aften eller hvad man synes der er frækt i sengen. Din kæreste og dig kan have svært ved at forstå hinanden, hvis i begynder at tvivle og så ikke får snakket om hvad der sker. Din kæreste og dig er ikke tankelæsere og for at i kan bygge en tillid og forståelse for og til hinanden op, så skal i have snakket om hvad der sker mellem jer - når tvivler eller føler jer usikre.
Det kan være svært at tage hul på alle de ting, det er jo ikke sikkert i ved hvordan i skal starte, men man kommer langt med ærlighed og nogle gange skal man bare sige tingene ligeud, for eksempel; hvorfor tror du ikke jeg elsker dig? Hvordan ønsker du jeg viser jeg elsker dig? Og så kan i prøve at snakke om, at fordi i måske ikke lige altid får vist det på den måde som den anden ønsker, så må i stole på hinanden. Et forhold kræver en masse arbejde. Nogle forhold kan klare de mange op- og nedture, tvivl og usikkerhed. Men nogle forhold går også i stykker, fordi man ikke kan finde den samme vej eller man indser at man selv mangler nogle følelser eller at den anden gør.
Så først og fremmest vil jeg råde dig til at du tænker over hvad du gerne vil og har af forventninger til ham og jeres forhold, i forhold til hvordan du gerne vil bekræftes som kvinde, både følelsesmæssigt og seksuelt. Du skal tage en snak med din kæreste, du kan måske bede ham tænke over de samme ting. I behøver ikke være enige, men i skal være villige til at respektere den andens behov. Du vil for eksempel gerne have at din kæreste slikker dig eller har lyst til dig uden skal sige det med ord - så må du fortælle ham at det kunne du godt tænke dig, så han ved det. Hvis han ikke har lyst til at slikke dig, så kan du ikke tvinge ham til det eller forvente han vil. Men så må du gøre op med dig selv om du kan undvære det i dit sexliv.
Når man er i tvivl følelsesmæssigt og måske forventer den anden i forholdet skal vise eller gøre noget bestemt, så kan det mærkes på mange måder - især hvis man ikke får snakket om det. Jeg tænker at hvis i får snakket ud om det hele, så giver det også ny energi til sexlivet. I kan blive helt nysgerrige på hinanden igen. Så kan din kæreste også bedre afkode dig, når du flirter med dit kropssprog, måske ved at bevæge dig forførende, ae ham, smile med glimt i øjet eller ved at tage noget tøj på, som du og han føler du er sexet i.
Jeg håber du giver dig lidt svar på dine spørgsmål. Og jeg håber at du som kvinde kan mærke hvordan du gerne vil elskes og hvad du har det godt med - bare husk at mænd kan tænke anderledes og måske vil elskes på en anden måde. Men det er et kompromis at få det til at fungere, så tillid til hinanden er rigtig vigtigt og tillid skal opbygges.
Held og lykke med det hele.
Mange hilsener fra Bibi