min kusine.
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej mig og min kusine var alene hjemme så fik vi sex sammen og lavet alle de slemme ting og jeg tror ikke hvis hendes mor finder ud af så tror jeg ikke hun finder sig ide hvad skal jeg gøre?/;

Svar:
Hej dreng, 13 år
Det er rigtig fint at du skriver herind med dit spørgsmål. Jeg håber jeg kan hjælpe dig.
Det svært at give et direkte svar på hvad du skal gøre, fordi jeg ikke helt ved om du gerne vil fortælle nogen, for eksempel dine forældre, om det, eller om du gerne vil holde det hemmeligt. Det jeg kan gøre er at fortælle dig hvad jeg synes du skal gøre og noget om hvad loven siger  du må og ikke må. Måske kan det hjælpe dig på vej...
Du 13 år og derfor under den seksuelle lavalder, og det betyder at du først må have sex når du er fyldt 15. Det er en lov som er lavet for at beskytte børn og unge, fordi kroppen, og for manges vedkommende heller ikke sindet, er klar til at have sex så tidligt.
Det kan være rigtig fristende at have sex med en man er glad for og føler sig tiltrukket af, men når man er så ung som du er, er det måske en god idé at nøjes med at kysse og nusse lidt endnu.
Det er ikke forbudt at have sex med sin kusine, men så længe en af jer er under 15 er det forbudt for den person at have sex uanset med hvem.
Jeg synes det er vigtigt at I får snakket med jeres forældre om jeres følelser for hinanden. Måske kan I starte med at snakke om kærlighed og sex i det hele taget.
Hvis du har lyst til at tale med en anden voksen om det, kan du logge på chatten herinde mandag-torsdag kl. 14-19.
Jeg håber jeg har hjulpet dig på vej. Ellers er du velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
- Sune