Min kærste vil have sex.
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
hej... jeg er en pige på 11. min kærste ( på 13) og mig vil gerne have sex... men det er jo ikke tilladt hvis man er under 15....han siger man må hvis man begge gerne vil? er det rigtigt?

Svar:
Hej med dig
Nej det er ikke rigtigt. Det er ikke tilladt hvis man er under 15 år og det er ligegyldigt om i begge to er under 15 år. Loven er lavet fordi din krop og dine følelser skal være klar og det er de ikke når du er 11 eller 13 år.
Din kæreste er 13 år og når man begyndet at blive teenager er det meget naturligt at begynde at interessere sig for sex.
Jeg synes du skal snakke med ham og aftale at det må i vente lidt med. Forhåbelig vil han acceptere det og måske kan i hygge jer med at kysse lidt i stedet for.
Hvis du synes det er svært og hvis han ikke forstår det, så er det vigtigt at du snakker med din mor og far om det her. Voksne har mere erfaring med sex og kan derfor hjælpe dig og snakke med dig om det som er dejligt og det som ikke er så dejligt.
Venlig hilsen
Erroll / vikar for Sascha