min kæreste er liderlig
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
jeg er en dreng på 13 år.... og jeg har en kæreste på 16 år der helle tiden vil have sex... hun elsker min pik, og nogle knepper hun mig i op til 1 time. hun er virkelig syg, jeg bliver helle tiden øm efter vi har haft sex. hvordan skal jeg kunne sige til hende at hun skal slappe af uden at hun bliver sur...?

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål her til brevkassen.
Jeg kan godt forstå det må være træls at hun vil have så meget sex, når du ikke har lysten til det og synes det bliver for meget.
Først og fremmest så har jeg lyst til at sige at det er helt okay at sige fra til sex til sin kæreste! Alle har forskellige sexbehov og i et forhold er man nødt til at finde et kompromis, så begge er tilfredse med hvor meget sex man har. Når du fortæller at du bliver øm efter sex, så synes jeg at det viser at det altså er for meget for dig.
Jeg synes du skal samle modet til dig og tage en snak med hende en dag og fortælle at du føler hun presser dig til for meget sex. Fortæl hende hvordan du godt kunne tænke dig at jeres sexliv var, og at du faktisk bliver øm bagefter. Hvis du siger det på en pæn måde og ikke bebrejder hende for at have en stor sexlyst, så tænker jeg at hun ikke bliver sur. Hvis hun bliver sur over at du fortæller om hvordan hun har det, så synes jeg du skal overveje om hun er den rigtige for dig, hvis hun ikke lytter til dine behov.
En anden vigtig ting er, at hun faktisk gør noget ulovligt. Du skriver hun er 16 og du er 13, og det er faktisk ulovligt at hun har sex med en under 15. Den lov findes for at beskytte dem under 15, fordi man ikke altid er klar til de fysiske og psykiske oplevelser, der følger med at have sex. Når hun er de tre år ældre end dig er hun derfor virkelig nødt til at være opmærksom på at du ikke nødvendigvis er samme sted som hende i forhold til sex, og det lyder det ikke til at hun er. Mit råd vil altså faktisk være at I venter med at have sex igen til du er 15. Det lyder måske træls, men så tror jeg at du vil få nogle bedre oplevelser med at have sex, fordi du er klar til det!
Jeg håber du får snakket lidt med din kæreste om de ting, så du ikke skal føle presset fra hende mere.
De bedste hilsner fra Heidi