Min forhud

brevkassespørgsmål

Min forhud

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 8 år 5 måneder siden

Hej Cyberhus

jeg er en dreng på 16 år, når jeg trækker min forhud tilbage kan den ikke rigtig komme tilbage.

den kan ikke komme ned over hovedet.

Det gør rigtig ondt hviS jeg prøver at få den tilbage.

nogen steder på nettet står det man skal søge egen læge,

men det kan jeg ikke få mig til

hvad skal jeg gøre?

tak på forhånd

Svar:

Hej Anonym

Det er meget normalt at man i starten af sine teenageår ikke kan trække forhuden helt tilbage over hovedet. Huden er ganske enkelt ikke elastisk nok endnu. For de fleste er det noget der går over af sig selv, men for nogle kræver det ganske enkelt lidt hjælp.
Som du beskriver det lyder det umiddelbart som om du har forhudsforsnævring, som man kalder det. Jeg kan selvfølgelig ikke vurdere om det er noget der kan nå at gå væk af sig selv, men når du er 16 år vil jeg helt klart mene at du nok er én af dem der får brug for noget hjælp til at få det til at glide lidt lettere.

Som du selv siger så kræver det altså et smut til lægen. Den første mulighed er at du kan få en creme som hjælper med til at gøre huden mere elastisk. Hvis ikke det hjælper kan man fjerne et lile stykke af huden ved et lille og enkelt indgreb.
Jeg kan godt forstå at du ikke er helt vild for at komme til lægen. For det er da bare ufedt at skulle stå der og vise sin mest private kropsdel frem. Men...for lægen er det bare en rutine-ting. Læger er vandt til at se alle dele af kroppen og derfor er det lige så naturligt for din læge som det er for en bager at bage brød.

Men det vigtigste er selvfølgelig at alternativet er at du skal gå rundt med en penis der eksempelvis ikke kan bruges til sex eller onani uden smerter og det tænker jeg må være et værre alternativ en et smut til lægen.

Det korte af det lange er at jeg desværre ikke kan give dig et bedre råd end at du bør smutte forbi din læge og få kigget på det. Det med den rigtige behandling kan du efterfølgende blive helt fri for problemet.

Bedste hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål