Min far og kæreste
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej mit navn er E.C.D Det er fordi, at jeg har en kæreste og vi havde sex (Han er 13). Så gik jeg nedenunder og så bollede vi på køkkenbordb mens nogen sad ved siden af os og så fjernsyn da vi var færdige så vi ikke hinanden en uge. Så en dag ville jeg ringe til min kæreste (jeg lånte min far's mobil) så tog han den ikke, men jeg surfede lidt rundt på min fars mobil og faldt over et billede af min far der er nøgen og får suttet penis af min kæreste som også er nøgen. Så kiggede jeg lidt på beskederne og så hvad de havde skrevet sammen. Det var meget under bæltestedet det de havde skrevet. Skal jeg sige det til far eller kæreste eller skal jeg holde mund???? Hilsen E.C.D

Svar:
Kære (E.C.D.)
Puha, en svær situation du er kommet i. At din far har været sammen med din kæreste er på ingen måder i orden. Først og fremmest fordi det er ulovligt fordi din kæreste  er under 15 år, og dernæst fordi han gør det med din kæreste og derved sårer dine følelser.
Du spørger om du skal sige til din far, at du har set nøgen billeder af ham, har set din kæreste sutte hans pik mm! Det synes jeg helt sikkert du skal, for det er vigtigt at din far stopper med at være sammen med unge under 15 år fordi det er ulovligt.
Jeg synes du skal sige til ham at du har set din kæreste og ham på hans telefon og at du ikke vil have at han er sammen med din kæreste.
Det kan selvfølgelig godt være ret svært at skulle sige, og derfor synes jeg du skal kigge forbi Albahus´anonyme chatrådgivning og snakke med én af deres rådgivere om hvordan både du og din far kan få noget hjælp i den her situation.
I Albahus er de eksperter i at snakke med unge der har været udsat for seksuelle overgreb, men samtidig kan de også rådgive voksne der har begået seksuelle overgreb ligesom det din far har gjort mod din kæreste. DIn far kan altså også få hjælp til at stoppe hos Albahus
Først og fremmest er det vigtigt at din far stopper med at være sammen med din kæreste eller andre unge under 15 år. Men det er også vigtigt at du får noget hjælp til at tackle de her ting du har set, og den betydning det selvfølgelig har for forholdet mellem dig og din far.
Du har gjort det helt rigtige ved at kontakte Cyberhus og fortælle om det du har oplevet. Næste vigtige skridt er at kontakte Albahus på www.albahus.dk for at få yderligere hjælp.
Bedste hilsner Mette