menstration

brevkassespørgsmål

menstration

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

hej sidste uge havde jeg menstration men det blødte kun en dag er det normalt?

Svar:

Hej med dig.

Tak for dit spørgsmål.

Det er normalt at menstruationen er ret uregelmæssig i starten. Der kan det sagtens kun bløde en dag.

Når du bliver ældre, er det normalt først at have lidt brunligt udflåd, hvorefter der kommer et par dage med lidt kraftigere blødning (og måske klumper) blødningen aftager over et par dage. Så normalt bløder man mellem 4-8 dage, når menstruationen er blevet regelmæssig. Ofte ser det mere voldsomt ud end det er. I gennemsnit kommer der 50-60 ml blod under en menstruation.

Hilsen Mette.