menstrasiun
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej jeg kan ikke tage ud og bade med mine venner når jeg har min menstrasiun, og det er træls da jeg ikke kan bruge tampong det kan jeg ikke lide er der an kan gøre så jeg godt kan komme ud og bade med vennerne fordi jeg er trær af at mele afbud til en tur i svømmehalen, bare fordi jeg har det og ikke kan komme ud og bade

Svar:
Hej pige 15 år
Dejligt at du skriver herind, jeg kan godt forstå at du er træt af at melde afbud til svømning på grund af menstruation.
Tampon er den ene løsning, men eftersom du ikke bryder dig om dem, kan det være en mulighed at bruge en natursvamp som kan sættes op i skeden og på den måde stoppe blødningen så længe du bader.
Jeg har desværre ikke selv erfaring med svampen, men ved at den kan købes i matas for ca. 150 kr. Du klipper svampen så den passer, efterfølgende kan du koge den og så kan den bruges igen.
Mange Hilsner
Sascha