menstr. og blowdjob
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej( ; Jeg er en pige som har en kæreste der godt kunne tænke sig blowdjob,( ikke fordi jeg har noget imod det) og grunden til at jeg tøver er fordi jeg lige har fået min menstruation(grunden er at jeg er lidt uerfaren). Så min bekymring er om jeg kan blive gravid eller få en slags sygdom.) ;Skal jeg tage piller? ps tør ikke spørge min mor om det

Svar:
Hej pige 13 år
Tak for dine spørgsmål
Du kan ikke blive gravid hvis du giver din kæreste et blowjob, for at blive gravid skal et æg fra dine æggestokke befrugtes af en sædcelle og det er kun muligt hvis du og din kæreste har samleje, altså at din kæreste er oppe i din skede med hans penis. Når det så er sagt så skal du vide at man godt kan få kønssygdomme hvis ikke man bruger kondom også hvis man giver et blowjob.
Hvis i begge to er jomfruer, så har i ikke noget at være nervøse for, hvis ikke så er det altid en god ide at tage et smut forbi lægen og blive tjekket for kønsygdomme, så i er på den sikre side.
P-piller beskytter kun imod graviditet og ikke imod kønssygdomme.
Når det er sagt, så skal du også vide, at når du er 13 år er oralsex og almindelig sex faktisk ulovligt. Den seksuelle lavalder er 15 og det er en lov der er lavet for at beskytte børn både fysisk og psykisk, fordi der kan være mange følelser i sex og det kræver at man er lidt ældre og mere moden..
Kærlig Hilsen
Sascha