Mens

brevkassespørgsmål

Mens

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hej jeg er en pige på 11 og jeg er bange for at få mens fordi at måske når jeg er ude at svømme kan det være at jeg for det hjæælp!!

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå du kan være bange for, at du måske får din menstruation imens du bader, især hvis du tænker folk kan se det.

Men for det første vil man ikke kunne se det, imens du svømmer da vand stopper det meste af blødningen. Noget andet, mange kvinder gør er at bruge tampon, da det stopper blødningen helt og holder alt blod inde i skeden. Men alt det skal du nok blive klogere på når først din menstruation kommer...og der kan altså sagtens gå lang tid endnu før det sker.

Jeg kan fortælle dig at det er fuldstændig normalt at have en masse tanker og bekymringer om at skulle til at have menstruation. Derfor synes jeg også du skal prøve at snakke med en der selv har prøvet det. Det kunne være din mor, en ældre søster, en anden kvinde eller ældre pige i din familie som du føler dig tryg ved, eller måske sundhedsplejersken på din skole. Menstruation er en helt normal del af livet og det er også helt okay at snakke om det.

Jeg håber du kan bruge svaret

Med venlig hilsen Paw