meget stort problem

brevkassespørgsmål

meget stort problem

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

davs brevkasse jeg har et problem som ikke mange der har de skriver alle sammen den er for lille men jeg synes min er alt for stor siden min alder kun er 11 "den" er jo nemlig 19 cm lang når den er slap .....jeg synes det er meget pinligt at den er så stor især fordi vi står i fællesbade i skolen så jeg glemmer altid mit gymnastik tøj med vilje og jeg har aldig prøvet at få den op og stå hvilket også er meget piinligt da alle drengene snakker om det jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre men jeg kan ikke leve´med det længer hilsen den fortvivlede

Svar:

Kære fortvivlede

Jeg kan godt forstå du ikke helt ved hvad du skal gøre. Det må svært når du ikke føler du kan leve med det længere.

Først har jeg lyst til at sige at det meget forskelligt hvordan ens penis vokser. Nogle vokser meget i starten og andre vokser først mere senere hen i teenagealderen. Det er helt normalt at det så forskelligt.

Det kan derfor sagtens tænkes at din penis er længere i forhold til de andre drenge i din klasse. Jeg kan godt forstille mig at det må være svært, for du måske ikke helt har lyst til at skille dig så meget ud, i forhold til de andre. Det kan man desværre ikke lave så meget om på. Men med tiden, vil nogle at de andre drenges penis helt sikkert også blive lidt længere, så der ikke er helt så stor forskel. Men det vil aldrig være sådan, at man er ens forneden. Der er altid meget stor forskel på længder og former.

Du skriver at du aldrig har prøvet at få den op og stå. Det er meget almindeligt og helt naturligt at penis ikke altid vil som du selv ønsker. Der kan være forskellige årsager til at penis ikke lige vil op stå. Det kan handle om at du er nervøs og usikker eller er bange for at penissen falder ned, ofte handler det om at man gerne vil gøre det så godt som muligt. Det kan også sagtens være fordi, du slet ikke er klar til det endnu. Du er stadig kun 11 år. Så giv det tid. Det skal nok komme, at du kan få den op og stå.

Du skriver også at de andre drenge snakker meget om det. Jeg tænker at det godt være at de snakker meget om det, uden at de faktisk selv kan få den op. Men det ved jeg selvfølgelig ikke. I din alder er det i hvert fald spændende at snakke om, fordi nogen måske har fået den op og stå for første gang. Med det behøver langt fra at være alle, som har prøvet det, lige som dig selv.

Selvom det kan være rigtig svært for dig lige nu, så håber jeg du kan prøve at tænke på, at der sker rigtig meget i puberteten og det er helt normalt at man udvikler forskelligt. Du er kun lige i begyndelsen af udviklingen, så derfor skal du nok opleve også at få din penis op og stå på et tidspunkt.

De bedste hilsner Sine